Rosuvastatin טוב לטיפול בדיסליפידמיה הקשורה בטיפול בנוגדי-פסיכוזה (J Clin Psychiatry)

חוקרים אירופאים מדווחים כי Rosuvastatin מוריד את רמות LDL ורמות טריגליצרידים בצורה משמעותית, בחולים סכיזופרנים עם דיסליפידמיה בעקבות טיפול בנוגדי-פסיכוזה. החוקרים מזהירים כי נראה כי לטיפול בסטטינים אין השפעה רבה על אף אחד מהפרמטרים האחרוים של התסמונת המטבולית, ולכן הסיכון הקרדיווסקולרי אינו מבוטל כליל.

במחקר נכללו 100 חולי סכיזופרניה עם דיסליפידמיה קשה, כולם טופלו בנוגדי-פסיכוזה, וטופלו ב- Rosuvastatin במינון 40 מ”ג ביום, או שקיבלו ייעוץ תזונתי בלבד, למשך 3 חודשים.

לאחר 3 חודשים, נרשמה ירידה משמעותית ברמות טריגליצרידים, כולסטרול כולל, יחס LDL/HDL ויחס Total Cholesterol/HDL, במטופלי Rosuvastatin. לא נרשמו שינויים משמעותיים ברמות HDL, מדדי BMI, היקף מותננים ומשק הגלוקוז בעקבות טיפול ב- Rosuvastatin.

שכיחות תסמונת מטבולית היתה נמוכה יותר, באופן לא-משמעותי, במטופלים בסטטינים, כאשר 7 מ-52 החולים לא ענו עוד על הקריטריונים לתסמונת. בקבוצת הביקורת, 5 חולים חדשים ענו על הקריטריונים לתסמונת מטבולית בזמן תקופת המעקב.

המרכיב היחידי של התסמונת המטבולית שהושפע מהטיפול בסטטינים הוא רמות טריגליצרידים.

כאשר אין אפשרות להחליף את הטיפול בנוגדי-פסיכוזה אחרים, עם סיכון פחות גדול לדיסליפידמיה, החוקרים מאמינים כי יש מקום לשקול טיפול ב- Rosuvastatin, אך מדגישים כי יידרש טיפול מורכב יותר בעקבות ההפרעות המטבוליות הנלוות.

J Clin Psychiatry 2006;67:1889-1896.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה