שימוש בחוסמי בטא לאחר MI לא מעלה את הסיכון לדיכאון (מתוך J Am Coll Cardiol)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת Journal of the American College of Cardiology, עולה כי שימוש בחוסמי בטא בשנה הראשונה לאחר MI לא קשור לסיכון מוגבר לדיכאון.

על רופאים לא להיות בלתי נלהבים לרשום חוסמי בטא בקרב חולי MI. לדברי החוקרים, חוסמי בטא מורידים תמותה בחולי MI ב-23%, אך החשש בנוגע לתופעות לוואי נוירו-פסיכולוגיות ואחרות קיים עדיין.

החוקרים בדקו את הקשר בין השימוש בחוסמי בטא לדיכאון במהלך 12 החודשים הראשונים לאחר MI בקרב 381 נבדקים.

החוקרים מצאו, שניקודי BDI (Beck Depression Inventory), 3, 6 ו-12 חודשים לאחר MI לא השתנו משמעותית בין הנבדקים, שלוקחים חוסמי בטא לנבדקים, שלא לוקחים חוסמי בטא. יתרה מכך, נבדקים הלוקחים חוסמי בטא לא היו יותר עתידים להיות מאובחנים כסובלים מדיכאון במהלך השנה, שאחרי MI בהשוואה לאלה, שלא לוקחים חוסמי בטא.

בקרב הנבדקים, שלוקחים חוסמי בטא, התוצאות לא השתנו בהתאם להאם הם לקחו חוסמי בטא הידרופילים או ליפופילים בשחרור.

למרות האמונות הנוכחיות בנוגע לתופעות לוואי פוטנציאליות של חוסמי בטא, החוקרים לא מצאו תמיכה באפקטים קצרי טווח על דיכאון פרוספקטיבי באוכלוסיית ה-MI.

אך לאחר 6 ו-12 חודשים, לנבדקים, שלוקחו חוסמי בטא במינון גבוה, היו ניקודי BDI גבוהים יותר משמעותית בהשוואה לנבדקים, שלוקחו חוסמי בטא במינון נמוך.

החוקרים מסמכים ואומרים כי דרוש מחקר נוסף על מנת לבדוק את האפקטים לטווח הארוך של חוסמי בטא במינון גבוה על סימפטומטולוגיה דיכאונית.

J Am Coll Cardiol 2006;48:2209-2214

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה