אנגיוגרפיה קורונרית בעזרת CT מזהה מחלה לפני ניתוח מסתמים (מתוך J Am Coll Cardiol)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוקטובר של Journal of the American College of Cardiology, עולה כי ביצוע אנגיוגרפיה קורונרית בעזרת CT לפני ניתוח מזהה בדיוק רב מחלת עורק קורונרי משמעותית בחולים העתידים לעבור ניתוח מסתמים קרדיאלי.

בדיקת CT “נורמאלית” בחולים המופנים לניתוח מסתמים קרדיאלי שוללת בצורה מהימנה נוכחות של מחלת עורק קורונרי משמעותית. זה אומר, שחולים אלה לא צריכים לעבור אנגיוגרפיה קורונרית אבחונית פולשנית.

החוקרים העריכו את הערך הקליני של אנגיורפיה קורונרית בעזרת CT לפני ניתוח ב-145 חולים, שהיו עתידים לעבור ניתוח מסתמים. באנליזה של “חולה על ידי חולה”, ביצוע של אנגיוגרפיה קורונרית בעזרת CT לפני הניתוח הוכחה להיות בעלת ספציפיות של 92% בתיעוד היעדר של מחלה משמעותית ובעלת רגישות של 100% בזיהוי מחלה משמעותית בחולים עם לפחות היצרות משמעותית אחת.

הבדיקה הייתה מדויקת בצורה דומה באנליזה של “כלי דם על ידי כלי דם”, כך שהיא זיהתה בדיוק את כל כלי הדם, שסווגו עם מחלה משמעותית על ידי אנגיוגרפיה קורונרית כמותית.

יתרה מכך, בדיקת האנגיוגרפיה הסכימה היטב עם תוצאות האנגיוגרפיה הקורונרית הכמותית באנליזה של “סגמנט על ידי סגמנט”.

החוקרים מסמכים ואומרים כי הדיוק האבחוני של אנגיוגרפיה קורונרית בעזרת CT לפני ניתוח לשלילת נוכחות לזיות קורונריות משמעותיות בחולים, שעברו ניתוח מסתמים אלקטיבי, היא מעולה ומאפשרת ביצוע בדיקה זו לפני הניתוח כ”שומר שער” בחולים אלה.

בהינתן המהימנות הגבוהה של בדיקת האנגיוגרפיה, זה אומר שניתן יהיה להימנע מבדיקת אנגיוגרפיה קורונרית קונבנציונאלית ב-63% מהחולים.

לדברי החוקרים, הם מתכננים מחקר להערכת התועלת של הדמיית עורקי הקורונרי בעזרת CT בחולים בסיכון גבוה העתידים לעבור ניתוח ווסקולרי לא קרדיאלי. כיום זמין סורק CT עם מקור כפול, כאשר הרושם הראשוני הוא שהתוצאות יהיו טובות יותר בשל פחות ארטיפקטים של תנועות.

J Am Coll Cardiol 2006;48:1658-1665

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה