אימון תנגודת בינוני ובריאות כלי דם בנשים עם משקל עודף

תפקוד אנדותל לקוי מעורב בצעד הראשוני בפתוגנזה של טרשת עורקים המובילה למחלה קרדיווסקולרית (CVD). פעילות אירובית משפרת תפקוד ווסקולרי ומורידה את הסיכון לתמותה ותחלואה של CVD, אך האפקטים של אימון תנגודת על תפקוד האנדותל אינם ברורים.

מטרת המחקר הייתה לבדוק את האפקטים, לאחר שנה, של RT (resistance training) על מבנה כלי דם ותפקוד בנשים עם עודף משקל, אך עם מעגלי מחזור תקינים ובריאים.

במחקר השתתפו 30 נבדקות (15 ביקורת, 15 RT) עם משקל עודף (BMI> 25 קילו למטר מרובע) בנות 24-44, שנחקרו לפני ולאחר שנה של התערבות RT. מבנה כלי הדם ותפקודם הוערכו באמצעות אולטרה סאונד לא פולשני של הקרוטיד ועורקים ברכיאלים בהתאמה. הרכב הגוף, לחץ דם ורמות גלוקוז ושומנים בדם בצום גם כן נמדדו.

קבוצת ה-RT הדגימה שיפור ממוצע משמעותי בפעילות נושאת משקל מקסימאלית בשכיבה עם חזרה אחת, לאחר RT של שנה (P < 0.05). כמו כן, גם הייתה עליה משמעותית במסת הגוף בקבוצת ה-RT בהשוואה לקבוצת הביקורת (P = 0.04). לא היו שינויים הקשורים לאימון בלחץ הדם, ברמת גלוקוז או שומנים בדם בצום או ברמות אינסולין. למרות שלא היה שינוי בעובי האינטימה מדיה של עורק הקרוטיד, שיא ההרחבה המתווכת זרימה השתפרה משמעותית בקבוצת ה-RT (P < 0.05).

לסיכום, ממצאי המחקר מראים כי RT לבדו יכול לשפר תפקוד אנדותל של עורק ברכיאלי בנשים עם עודף משקל ומחזור תקין.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה