rimonabant יעיל בטיפול בחולים עם סוכרת סוג 2 הסובלים מעודף משקל (מתוך Lancet)

ממחקר חדש עולה כי rimonabant, חסם סלקטיבי לרצפטור cannabinoid מסוג 1, מביא לירידה משמעותית במשקל ומוריד רמות המוגלובין A1c בחולים עם סוכרת סוג 2, הסובלים מעודף משקל.

במסגרת המחקר השתתפו 1047 חולי סוכרת סוג 2 עם עודף משקל (BMI של kg/m2 27-40) עם המוגלובין A1c של 6.5-10%, המטופלים במטפורמין או סולפוניל אוריאה כמונותרפיה. המשתתפים קיבלו דיאטה דלת קלוריות והמלצות לפעילות גופנית מוגברת, וחולקו באקראי לפלצבו (348=n), ל-5 מ”ג ליום rimonabant (360=n), או ל-20 מ”ג ליום rimonabant (339=n) למשך שנה אחת. התוצאה העיקרית שנבדקה הייתה שינוי במשקל מנקודת ההתחלה לאחר שנה אחת של טיפול.

סה”כ 692 חולים השלימו שנה אחת של מעקב. הירידה במשקל לאחר שנה הייתה גדולה יותר משמעותית בשתי קבוצות ה-rimonabant בהשוואה לקבוצת הפלצבו (1.4- ק”ג בקבוצת הפלצבו לעומת 2.3- ק”ג בקבוצת ה-5 מ”ג ליום, ו-5.3- ק”ג בקבוצת ה-20 מ”ג ליום).

באופן כלליrimonabant נסבל טוב ע”י החולים. ההיארעות של תופעות לוואי שהובילו להפסקת הטיפול הייתה מעט גדולה יותר בקבוצת ה-20 מ”ג ליום, בעיקר בשל מצב רוח ירוד, בחילות וסחרחורות.

לסיכום, תוצאות המחקר מראות כי rimonabant 20 מ”ג ליום, בשילוב עם דיאטה ופעילות גופנית, מסוגל להביא לירידה משמעותית במשקל ולשפר המוגלובין A1c ומספר גורמי סיכון קרדיווסקולריים בחולים עם סוכרת סוג 2, הסובלים מעודף משקל ואינם מאוזנים כראוי ע”י מטפורמין או סולפוניל-אוריאה.

לתקציר ב- NeLM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה