משרד הבריאות הינחה את קופות החולים להפסיק בשלב זה את מתן החיסון נגד שפעת

להלן הודעת משה”ב כפי שהופצה היום לעתונות, כלשונה:

משרד הבריאות הינחה היום את קופות החולים להפסיק את מתן חיסוני השפעת, בעקבות הודעה שקיבל בשעות הצהרים מקופת חולים לאומית, על פטירתם של שלושה מבוטחים, ימים ספורים לאחר שקיבלו חיסון נגד שפעת.

משרד הבריאות פתח בדיקה מקיפה של הנושא.

מדובר בשלושה מבוטחים בגיל 75, 70 ו- 52 שקיבלו את החיסון באותו סניף, בקרית גת, במהלך שמונת הימים האחרונים. החיסון לשלושה נעשה מאותה אצווה. כל השלושה חוסנו בשלוש השנים האחרונות אולם אז לא סבלו משום תופעה חריגה. יצויין עוד כי מבדיקה ראשונה עולה, כי כל השלושה סבלו גם ממחלות נוספות.

עם התקבל הידיעה במשרד הבריאות הוחל מיד בבדיקה אפידמיולוגית, על ידי רופאי מחוז אשקלון, כדי לבדוק את הרקע הרפואי של הנפטרים.

כמו כן נעשתה פנייה לחברה המייצרת את החיסון, בו משתמשות עוד מדינות רבות בעולם, בבקשה לבדוק במעבדותיה ובמקביל הוחל גם בבדיקה מעבדתית בישראל.

לאחר שיתקבלו התוצאות של הבדיקות הנערכות על ידי משרד הבריאות, יגובשו מחדש הנחיות והמלצות מטעם המשרד.   

הערת המערכת: ע”פ הדיווחים והידוע מדובר בחיסון המבוסס על נגיף מומת. במסיבת העיתונאים המתקיימת בשעה זו בהשתתפות שר הבריאות וד”ר ברלוביץ המשנה למנכ”ל משה”ב, דיווח השר על התקלה”. לפי הודעת השר לא נמצא כל קשר בין מתן החיסונים אך למרות זאת הוחלט שלא לחדש את החיסון עד להשלמת הבדיקה. השר צופה שמחר ניתן יהיה לחדש את מתן החיסונים.

ד”ר ברלוביץ הוסיף כי ההחלטה לעצור את החיסונים הייתה לאחר קבלת ההודעה מסמנכ”ל רפואה של קופת חולים לאומית, ד”ר אברהם מידן. ד”ר ברלוביץ הסביר ששלושת האנשים שנפטרו שייכים לקבוצות סיכון על רקע מחלות אחרות, אך לאור הסמיכות למתן החיסונים הוחלט לעצור את מתן החיסונים. במהלך היום, בוצע תחקיר יסודי של משה”ב, כולל בדיקת התרכיב עצמו, ופנייה ליצרן בחו”ל בכדי לבדוק אם היו דיווחים דומים. תוך כדי מסיבת העיתונאים הגיע גם דיווח מקופ”ח מאוחדת לפיו היה מקרה מוות אחד לא מוסבר לאחר מתן החיסון של מטופל בן 67 . מדובר באדם חולה לב שעבר מס’ צינתורים לאחרונה. גם כאן לא ברור עד כמה קשור המקרה למתן החיסון.

יש לציין שבסה”כ ניתנו כבר 140,000 חיסונים עד כה, ולכן 4 מקרי תמותה אינם יכולים כמובן להוות נתון מובהק סטטיסטי שיכול לקשור בין השניים…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה