Ibuprofen יכול לפגוע באפקטים המגנים של אספירין

ה-FDA יידע אנשי מקצוע רפואיים וצרכנים כי לקיחת ibuprofen לצורכי הקלה על כאבים יכולה להפריע ליתרונות של לקיחת אספירין עבור מחלת לב. Ibuprofen  יכול להפריע לאפקט האנטי טסיות של מינון נמוך של אספירין (81 mg ביום), דבר ההופך אספירין לפחות יעיל, כשהוא נמצא בשימוש לצורכי הגנה קרדיאלית ולמניעת שבץ.

ה-FDA ממליץ על כך, שצרכנים יצרו קשר עם הרופאים שלהם בכדי לקבל יותר מידע בנוגע לעיתוי של לקיחת שתי תרופות אלה, כך ששתי התרופות תהיינה יעילות.

במכתב לרופאים ה-FDA נתן את העצה הבאה : בשימוש לא קבוע ב- Ibuprofen , סביר שיש סיכון מינימאלי של החלשה של האפקט האנטי טסיות בלקיחת מינון נמוך של אספירין, בגלל האפקט ארוך הטווח של אספירין על הטסיות.

חולי המשתמשים באספירין עם שחרור מיידי (אספירין שלא מצופה אנטרית) ואשר לוקחים מנה יחידה של ibuprofen (400 mg), צריכים לקחת את המנה של ibuprofen לפחות 30 דקות או מאוחר יותר לאחר העיכול של אספירין או יותר מ-8 שעות לפני עיכול האספירין כדי למנוע החלשה של אפקט האספירין.

המלצות בנוגע לעיתוי של שימוש בו זמנית של ibuprofen ושל אספירין במינון נמוך המצופה אנטרית לא יכולות להיעשות על בסיס המידע הקיים, שהראה שהאפקט האנטי טסיות של אספירין במינון נמוך המצופה אנטרית מוחלש, כאשר מינון של 400 mg של ibuprofen נלקח 2, 7 ו-12 שעות לאחר לקיחת אספירין.

יש להתייחס ל-NSADIS אחרים לא סלקטיביים הנמכרים ללא מרשם כבעלי פוטנציאל להפריע לאפקט האנטי טסיות של מינון נמוך של אספירין, עד שיוכח אחרת.

משככי כאבים, שלא מפריעים לאפקט אנטי טסיות של מינון נמוך של אספירין (כגון acetaminophen או נרקוטיקה) צריכים להילקח בחשבון באוכלוסיות בנמצאות בסיכון גבוה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה