קרדיולוגיה

האם רמות לא תקינות של שומנים המופיעות עקב שימוש ב- Isotretinoin נפוצות יותר ממה שחשבו בהתחלה ? (מתוך Archives of Dermatology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Archives of Dermatology, עולה כי 44% מהחולים, שהתחילו טיפול אוראלי ב- isotretinoin לאקנה וולגריס, יפתחו רמות טריגליצרידים, שאינן תקינות. בניגוד לכך, בדף המידע, שאושר על ידי ה-FDA, בנוגע ל-Accutane, שהוא השם המסחרי של isotretinoin, מצוין כי 25% מהחולים יכולים לצפות לרמת טריגליצרידים גבוהה.

תוצאות המחקר מצביעות על כך שגם רמות לא תקינות של כולסטרול ושל טרנסאמינזות נפוצות. החדשות הטובות הן שהאבנורמליות הבינונית חמורה בתוצאות בדיקות המעבדה הן בדרך כלל זמניות והפיכות.

החוקרים העריכו את השכיחות של אבנורמליות בבדיקות המעבדה במחקר, שבו השתתפו 13,772 נבדקים, שלוקחים isotretinoin, בגילאים 13 עד 50 שנה.

החוקרים ציינו כי למיטב ידיעתם, השכיחות של האבנורמליות בבדיקות המעבדה במהלך טיפול ב- isotretinoin לא תוארו במדגמים גדולים של אוכלוסייה. כמו כן, לטיפול ב- isotretinoin יש אפקט קטן על פרמטרים המטולוגיים.

בנוסף לרמות טריגליצרידים לא תקינות, רמות לא תקינות של כולסטרול וטרנסאמינזות התפתחו ב-31% וב- 11% מהנבדקים בהתאמה.

לסיכום, השכיחות של רמות גבוהות לא תקינות של שומנים בסרום במהלך טיפול ב- isotretinoin יכולה להיות גדולה יותר ממה שהוערך בעבר. אך המשמעות הקלינית של אבנורמליות אלה עדיין איננה ברורה.

Arch Dermatol 2006;142:1016-1022

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה