קרדיולוגיה

האם מתן תחליף של L ארגינין משפר כושר גופני בחולי אי ספיקת לב ? (מתוך International Journal of Sports Medicine)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של International Journal of Sports Medicine, עולה כי שישה שבועות של מתן תחליף של L ארגינין אורלי יכול לשפר כושר גופני בחולי אי ספיקת לב על ידי שיפור כוח הסבל שלהם במהלך פעילות גופנית.

NO (Nitric oxide) משחק תפקיד בסיסי במערכת הקרדיווסקולרית בזמן מנוחה ובזמן מאמץ, על ידי שינוי הטון הוסקולרי ומבנה, על ידי שינוי לחץ הדם ועל ידי איזון נוירו-הורמונלי. בעיה בתפקוד מסלול ‘L-arginine-NO’ בחולי אי ספיקת לב מורידה זרימת דם פריפרית שלהם במנוחה ובמהלך פעילות גופנית, דבר המסביר בחלקו את העובדה, שיש להם הגבלות ביכולת הפעילות הגופנית שלהם.

החוקרים בדקו את היתרונות הפוטנציאלים של מתן תחליף של L ארגינין לתקופה של 6 שבועות על כושר גופני ב-10 נבדקים עם אי ספיקת לב כרונית יציבה. כל החולים טופלו במעכבי ACE, משתנים ו/או דיגיטליס, אך הם לא נטלו חוסמי בטא או NO.

הנבדקים ביצוע מבחן כושר גופני זהה לפני ואחרי 6 שבועות של טיפול בתחליף L ארגינין (6 נבדקים) וגם הנבדקים, שלא נטלו תחליף של L ארגינין (4 נבדקים).

חולים, שקיבלו תחליף של L ארגינין, חוו ירידה משמעותית בקצב הלב הממוצע במהלך פעילות גופנית (8.2 beats/min; p = 0.0038-) ובמהלך התאוששות (-6.7 beats/min; p < 0.001). לא היו שינויים משמעותיים בלחץ הדם הסיסטולי ובפרמטרי הנשימה.

החוקרים סיכמו כי הממצאים מצביעים על כך, שתחליף כרוני של L ארגינין, יכול להיות יעיל כאדג’ובנט תרפואטי בכדי לשפר את הכושר הגופני של החולים. כמו כן, הממצאים תומכים במחקרים אחרים עם קבוצות גדולות יותר של נבדקים, המערבים או שאינם מערבים תוכניות אימונים.

Int J Sports Med 2006;27:567-572

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה