האם תיקון המסתם המיטראלי משפר את ההישרדות בקשישים? (מתוך American Heart Journal)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי מטופלים קשישים שעברו תיקון של המסתם המיטראלי, ולא החלפה שלו, מראים הישרדות ארוכה יותר במידה משמעותית. המחקר פורסם בכתב העת האמריקאי ללב (the American Heart Journal).

תיקון המסתם המיטראלי במטרה לתקן רגורגיטציה במסתם פותח בניסיון להתגבר על הסיבוכים האפשריים של החלפת המסתם, ציינו החוקרים. ואולם, עדיין לא ידוע האם היתרונות של פרוצדורה זו שנצפו בצעירים תקפים גם בקשישים.

לצורך המחקר בחנו החוקרים מטופלים בגיל 70 לפחות שעברו ניתוח במסתם המיטראלי בשל רגורגיטציה. לאורך תקופה של 10 שנים, 218 מהם עברו תיקון ו-74 החלפה. 109 מטופלים עברו בנוסף גם ניתוח מעקפים  (CABGcoronary artery bypass grafting).

החוקרים דיווחו כי המטופלים שעברו תיקון מסתם מיטראלי בלבד הראו ירידה משמעותית בתמותה בבית החולים בהשוואה לאלו שעברו החלפת מסתם בלבד (0.7% לעומת 13.9%, בהתאמה). בנוסף, השהות בבית החולים הייתה קצרה יותר (8.7 ימים לעומת 9.6 ימים) ושיעור ההישרדות לאחר 5 שנים גבוה יותר (81% לעומת 63%) בקבוצת בתיקון.

עוד צויין בדיווח כי במטופלים שעברו ניתוח מסתם יחד עם CABG, הייתה מגמה לכיוון הפחתה בתמותה בבית החולים וקיצור השהות בבית החולים בקבוצת התיקון. ואולם, לא נמצא הבדל משמעותי בתמותה לאחר 5 שנים, שהייתה 89% בשתי הקבוצות.

לאור ממצאים אלה, החוקרים סיכמו באומרם כי במטופלים קשישים, ובמיוחד אלו שאינם עוברים ניתוח מעקפים, תיקון המסתם המיטראלי מהווה את האפשרות המועדפת.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Am Heart J 2006;151:1325-1333.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה