האם פארוקסטין יעיל במניעת פרפור פרוזדורים? (מתוך American Journal of Cardiology)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי התרופה פארוקסטין (SEROXAT),  מעכב ספציפי של ניצול מחדש של סרוטונין (SSRIselective serotonin reuptake inhibitor), מורידה את השכיחות של פרפור פרוזדורים (AFatrial fibrillation). המחקר פורסם בכתב העת האמריקאי לקרדיולוגיה (the American Journal of Cardiology).

פרפור פרוזדורים התקפי (AF paroxysmal) מושפע מ- vagal tone, הסבירו החוקרים, וכבר הודגם בעבר כי פארוקסטין מווסת את ה- vagal toneומונע רפלקס ואזו-וגלי. פארוקסטין נמכר בארה”ב תחת השם פאקסיל.

החוקרים בחנו את ההשפעות של 10 מ”ג פארוקסטין פומי ליום ב-9 גברים עם פרפור פרוזדורים התקפי ועם תסמיני דיכאון בשל התקפי הפרעות קצב שכיחים.

החוקרים דיווחו כי השכיחות של פרפור פרוזדורים התקפי ירדה בצורה דרסטית בכל המטופלים שקיבלו פארוקסטין, בהשוואה לירידה של פחות מ-30% תחת טיפול בתרופות שגרתיות נגד אריתמיות.

השכיחות של AF נותרה נמוכה ב-3 מטופלים גם לאחר הורדת המינון של התרופות נגד אריתמיות לשליש או אף למחצית מהרגיל, כך על פי הדיווח.

בנוסף, פרט למטופל אחד שדחה את הטיפול בפארוקסטין בשל הופעת בחילות, לא נצפו תופעות לוואי.

החוקרים סיכמו באומרם כי המחקר מצביע על כך שלפחות חלק מהמטופלים עם AF מגיבים בצורה טובה מאוד לטיפול פומי בפארוקסטין.

בראיון שנערך עימו מסר אחד החוקרים כי גורמים רבים עשויים להשפיע על הופעת פרפור פרוזדורים, וכי הוא ממליץ לרופאים לנקוט בגישה רב תחומית או הוליסטית להפרעות קצב כאלה. לדבריו, המגמות של העת האחרונה מדגישות יתר על המידה את הגישה האנטומית, כמו למשל טיפול באבלציה.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Am J Cardiol 2006;97:1749-1751. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה