קרדיולוגיה

ייתכן ונשים עם בלוק אטריו-ונטריקולרי לא יצטרכו קוצב במהלך צירי לידה ולידה (מתוך BJOG)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת מאי של BJOG, עולה כי עבור נשים הרות עם בלוק אטריו-ונטריקולרי מלא (CAVB) ושאין להם קוצב, צירי לידה ולידה יותר בטוחים אפילו ללא קוצב זמני.

עד עתה, דיווחו על מקרים בודדים בנוגע לטיפול בנשים עם CAVB ללא קוצבים, ולא יצאו הנחיות עבור אוכלוסיית חולים אלה. לחוקרים הייתה תיאוריה שייתכן ונשים אלה לא צריכות קוצב זמני.

המחקר בדק שש נשים (שבע לידות) עם CAVB ללא קוצב קבוע, שטופלו ב- National Cardiovascular Center באוסקה. לאף אחת מהן לא היו פגמים קרדיאלים מבניים, לאחת הייתה היסטוריה של התקף Adams-Stokes.

הרופאים נקטו במספר אמצעי מניעה על מנת להגן על נשים אלה כולל הכנסת ליד של קוצב זמני הישר לאפקס של חדר ימין. התכנון היה להשרות לידה בשבועות 37-39, שתהיה לידת מלקחיים ולחולות ניתנה אפשרות לבחור אלחוש אפידורלי על מנת להוריד את השינויים ההמודינמים הקשורים לכאב או ללידה. למרות תוכניות אלה, שתי נשים ילדו לידה ספונטנית טרנס-וגינלית.

לאחר הלידה, ניתן לנשים oxytocin או methylergometrine maleate בכדי להקטין את הדימום.

קצבי הלב של החולות השתנה ונע בין 38-50 פעימות לדקה לפני הלידה, ונשאר יציב במהלך הלידה ואחריה. לדברי החוקרים, אף אחת מהן לא נזקקה לקוצב זמני על מנת לשמור על קצב הלב.

איבוד הדם נע בין 158 ל-2414 ml. האישה עם איבוד הדם הכי גדול הפכה להיפו-טנסיבית, אך לחץ הדם שלה הגיב לרסוסיטציה פשוטה בעזרת crystalloid IV. צילום רנטגן הראה, שלשתי נשים היה הגדלת לב, שהגיב למתן furosemide IV.

לדברי החוקרים, רוב הנשים בגיל הפוריות עם ברדיקרדיה קשה, שנגרמת על ידי CVAD יעברו השתלת קוצב קבוע לפני ההיריון. אך בקרב נשים עם CAVB א-סימפטומטי ללא קוצב, צירי לידה ולידה בטוחים גם ללא קוצב זמני.

החוקרים מעודדים מרכזים אחרים לשקול טיפול דומה בחולות אלה. הם עדיין ממליצים על אמצעי בטיחות של הכנסת ליד זמני במקרה ויש צורך וכן אפשרות לאלחוש אפידורלי וניטור פולשני של לחץ הדם העורקי או לחץ דם ורידי מרכזי על מנת לשמור על המודינמיות יציבה באם.

BJOG 2006;113:605-607

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה