Carvedilol מוריד את שיעורי התמותה

ממחקר חדש עולה כי Carvedilol מוריד את סיכויי התמותה ביותר מ-50%, לכן, החוקרים טוענים כי חייהם של עשרות אלפי חולי אי-ספיקת לב יינצלו אם הם ישוחררו מבית החולים תחת טיפול בחסמי ביתא.

Carvedilol, או כל אחד מחסמי הביתא המומלצים האחרים, צריכים להיכלל כטיפול הסטנדרטי בחולים המאושפזים בעקבות אי-ספיקת לב והפרעה סיסטולית לחדר שמאל, אלא אם קיימת התווית נגד אבסולוטית לטיפול.

הממצאים שהוצגו בכנס השנתי ה-55 של American College of Cardiology (ACC), עולים מניתוח חדש של הנתונים ממחקר OPTIMIZE-HF.

2373 חולי אי-ספיקת לב עם הפרעה סיסטולית לתפקוד חדר שמאל נמצאו מתאימים לטיפול בחסמי ביתא. מהם, 1162 (49%) טופלו ב- Carvedilol עם שחרורם מבית החולים, 820 (35%) שוחררו עם טיפול בחסם ביתא אחר, ו-382 (16%) לא קיבלו טיפול בחסמי ביתא.

החוקרים עקבו אחר המשתתפים למשך 60 ו-90 ימים, תקופת הזמן בה מצויים בסיכון הגדול ביותר לאישפוז חוזר או תמותה.

בזמן המעקב, נמצא כי השימוש ב- Carvedilol קשור בסיכון נמוך יותר לתמותה מסיבה כלשהי 5.6% לעומת 11.1% (P=0.0003) בקבוצה שאינה מטופלת בחסמי ביתא. מטופלי Carvedilol מצויים בסיכון נמוך יותר, אך לא משמעותי, לאישפוז חוזר 29% לעומת 33.3% (P=0.1165) וכן חלה ירידה משמעותית בסיכון לתמותה או אישפוז חוזר 32.5% לעומת 42% (P=0.0008) בקבוצת הלא-מטופלים.

החוקרים מדגישים כי הסיכון לתמותה היה נמוך ב-51% בקרב מטופלי Carvedilol (P=0.0004), וכי 8 מכל 100 חיים נוספים יכלו להינצל הודות לטיפול זה.

כמו כן, 94% מהמשתתפים ששוחררו תחת טיפול ב- Carvedilol, נותרו תחת הטיפול לאחר 60 ו-90 ימים, עובדה המעידה כי לא רק שהתרופה נסבלת היטב, אלא גם כי האישפוז הוא חוויה מכוננת. לכן, אם החולים יתחילו טיפול, הם ימשיכו לקחת את הטיפול, וחשוב מכך, יזכו ליתרון הישרדותי.

מבין החולים המתאימים לטיפול שלא שוחררו תחת טיפול בתרופה, רק כ-33% קיבלו את הטיפול בשלב מאוחר יותר.

קשה להאמין שעברו 10 שנים מאז שגילו את חשיבות חסמי ביתא בהקטנת התחלואה והתמותה, ובדיוק כמו סטטינים, מצטברות עוד ועוד עדויות לחשיבותם הרבה.

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

הבאנו לאחרונה במסגרת הג’ורנאל קלאב מחקר מה-JAMA שבחן את מידת הדבקות של הצוות הרפואי בהנחיות הטיפול בחולי אי ספיקת לב והמימצאים שם, לפחות כפי שנמצאו בארה”ב, היו מדאיגים ביותר… לחץ כאן לכתבה

גם בסקר האחרון שנערך בישראל בנושא אי ספיקת לב המימצאים הראו שימוש לא מספק בחוסמי בטא, ובמיוחד במטופלות קשישות שאושפזו על רקע אי ספיקת לב. לחץ כאן לסקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה