pyridostigmine יעיל בטיפול בתת-לחץ דם בעמידה מבלי להחמיר יתר לחץ-דם בשכיבה (Arch Neurol)

על-פי תוצאות מחקר אקראי וכפול-סמיות שפורסמו לאחרונה, pyridostigmine יעיל בטיפול בתת לחץ דם נוירוגני בעמידה (OH) מבלי להחמיר את יתר לחץ הדם בשכיבה.

החוקרים כותבים כי midodrine hydrochloride היא התרופה היחידה שהראתה שיפור במחקר מבוקר על-ידי פלצבו בטיפול בתת לחץ-דם בעמידה (OH), אך היא החמירה באופן מובהק סטטיסטית את יתר לחץ הדם בשכיבה. הם מוסיפים כי באמצעות הגברת ההעברה הגנגליונית, יכולה pyridostigmine bromide לשפר את מצב ה-OH מבלי להחמיר את מצב יתר לחץ הדם בשכיבה.

במחקר ממבנה 4way cross-over זה, השתתפו 58 חולים הסובלים מ-OH נוירוגני שנערכו בהם מדידות במהלך היום. הנבדקים קיבלו ארבעה טיפולים שונים בימים אקראיים (3 טיפולים פעילים שהיו pyridostigmine במינון של 60 מ”ג, pyridostigmine במינון של 60 מ”ג יחד עם midodrine במינון של 2.5 מ”ג, ו-pyridostigmine במינון של 60 מ”ג יחד עם midodrine במינון של 5 מ”ג, או פלצבו).  ערכי לחץ הדם בעמידה ובשכיבה וקצב הלב נמדדו ממש לפני מתן הטיפול ופעם בשעה במהלך 6 שעות אחרי מתן הטיפול.

לא נמצאו הבדלים מובהקים סטטיסטית בערכי לחץ הדם, הסיסטוליים (P = .36) או הדיאסטוליים (P = .85) במצב שכיבה. אולם, הטיפול נקשר לירידה מובהקת סטטיסטית במדד התוצאה העיקרי שהיה ירידה בלחץ הדם הדיאסטולי בזמן מעבר למצב עמידה (P = .02).

השוואה אחרת הראתה ירידה מבוהקת סטטיסטית בהיקף הירידה בלחץ דם במעבר למצב עמידה במתן pyridostigmine בלבד (ירידה של 27.6 מ”מ כספית בלחץ הדם בלבד, לעומת 34.0 מ”מ כספית בקבוצת הפלצבו P = .04), ובמתן pyridostigmine יחד עם 5 מ”ג midodrine  (ירידה של 27.2 מ”מ כספית בלחץ הדם, לעומת 34.0 מ”מ כספית בקבוצת הפלצבו P = .002). השיפור בירידה קטנה יותר בערכי לחץ הדם בעמידה נקשר גם באופן מובהק סטטיסטית לשיפור בסימפטומי ה-OH.

החוקרים כותבים כי pyridostigmine גרם שיפור מובהק סטטיסטית בערך לחץ הדם בעמידה (כלומר הירידה בלחץ הדם במעבר למצב עמידה הייתה נמוכה יותר)  בחולים הסובלים מ-OH, מבלי להחמיר את יתר לחץ הדם בשכיבה. הם מוסיפים כי ההשפעה המירבית נצפתה בערכי לחץ הדם הדיאסטולי בשל עליה בהתנגדות הפריפרית הכללית וכי pyridostigmine מהווה גישת טיפול אפשרית המצמצמת למינימום את הבעיה העיקרית הכרוכה בשימוש בתרופות להעלאת לחץ הדם בחולים עם ליקוי ב-baroreflexes.

לידיעה במדסקייפ

Arch Neurol. Posted online February 13, 2006.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה