MRI טוב יותר מ-CT בהערכת נזק ללב בחולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית (AJR Am J Roentgenol)

MRI טוב יותר מ-photon emission CT בזיהוי נזק ללב בחולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית, מחלה שיכולה להוביל למוות פתאומי בחולים צעירים.

מחקרי SPECT הם כרגע הדרך הנפוצה ביותר לזיהוי נזק ללב בחולים אלו; עם זאת, מחקר חדש שפורסם בגיליון אוגוסט של American Journal of Roentgenology, מצאו כי MRI היא בדיקה יותר מקיפה מ-SPECT.

MRI זיהה באופן טוב יותר אזורים קטנים של נזק בלב ונתן מידע חשוב לגבי תיפקוד הלב. MRI שיקף בצורה נכונה נזק קרדיאלי שיכול להוביל לחוסר תיפקוד קרדיאלי בחולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית.

המחקר כלל 23 חולים, 368 סיגמנטים של הלב נבדקו. החולים אובחנו עם קרדיומיופתיה היפרטרופית לאחר בדיקת סקירת אקוקרדיוגרפיה. כל החולים עברו MRI ו-SPECT.

תוצאות המחקר הראו כי יש להשתמש ב-MRI בחולים שאובחנו עם קרדיומיופתיה היפרטרופית לצורך קביעת הנזק ללב. ניתן לערוך SPECT אם לא נמצאות אבנורמליות בבדיקת ה-MRI.

קרדיומיופתיה היפרטרופית מאופיינית בהתעבות אבנורמלית של דופן הלב. המחלה נובעת מכמה גורמים גנטים וגורמים סביבתיים. שכיחותה אינה ידועה בדיוק, למרות שמכמה דיווחים עלה כי השכיחות בערך 0.2% מהאוכלוסיה, באופן שווה בנשים וגברים.

AJR Am J Roentgenol. 2005 Aug;185(2):312-8.

לידיעה בדוקטור’ס גייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה