מחקר ה – MIRACLE (Multicenter In-Sync Randomized Clinical Evaluation)

הוצג בכנס ה – ACC באורלנדו, מרס 2001

המחקר בדק את יעילות קיצוב בי-ונטריקולרי בחולים עם אי ספיקת לב סימפטומטית NYHA דרגה III-IV. תוצאות ראשוניות של המחקר הוצגו בכנס ה- ACC באורלנדו, פלורידה במרס 2001 ע"י דר' אברהם מהאוניברסיטה של קנטקי.
במחקר נכללו 266 חולים מגיל 18 ומעלה עם אי ספיקת לב NYHA דרגה III-IV ,QRS ברוחב של 130 אלפיות השניה או יותר, מקטע פליטה של חדר שמאל (LVEF) של 35% או פחות (לפי אקוקרדיוגרם) וקוטר חדר שמאל בדיאסטולה (LVEDD) של 55 מ"מ או יותר. רק חולים יציבים במשך חודש או יותר עם טיפול תרופתי נכללו במחקר. כל החולים קבלו חוסמי ACE או תחליפים שלהם. חולים שקבלו חוסמי בטא נכללו במחקר רק אם היו יציבים תוך טיפול בשלושת החודשים שקדמו לגיוס.
כל החולים עברו השתלת קוצב לב דו-חדרי (Medtronic InSysnc) ולפני השחרור עברו רנדומיזציה לשתי קבוצות:
א. הפעלת הקוצב הדו-חדרי
או
ב. ביקורת- הקוצב לא הופעל. משך המעקב היה 6 חודשים. לאחר 6 חודשים, הקוצב בחולים בקבוצת הבקרה הופעל ונערך מעקב ל – 9 חודשים נוספים.
132 חולים נכללו בקבוצת הבקרה ו – 134 חולים בקבוצת הקיצוב. 119 ו – 125 חולים, בהתאמה, סיימו מעקב של 6 חודשים.

השתלת הקוצב הצליחה ב – 93% מהחולים. מבחן מרחק ההליכה ב- 6 דקות לאחר 6 חודשי המעקב הראשונים התארך ב- 39 מטר בממוצע בקבוצת הקיצוב לעומת המבחן בתחילת הניסוי (p=0.033). בקרב החולים בקבוצת הבקרה לא התארך מרחק ההליכה ב- 6 דקות לאחר 6 חודשי המעקב. לאחר 6 חודשים היה שיפור באיכות החיים לפי שאלון (p=0.013). הערכת ה- NYHA class השתפרה בקבוצת הקיצוב לעומת קבוצת הבקרה (p<0.001).
65% מהחולים בקבוצת הקיצוב הגיעו לדרגת I MYHA או II.
33% מהחולים בקבוצת הקיצוב, לעומת רק 12% מהחולים בקבוצת הבקרה שיפרו את דרגת ה NYHA.
peak Vo2 השתפר בקבוצת הקיצוב לעומת קבוצת הבקרה (p=0.056). קוטר החדר השמאלי בדיאסטולה (LVEDD) לא השתנה במשך תקופת המעקב בחולים בקבוצת הבקרה ולעומת זאת קטן בחולים בקבוצת הקיצוב ב- 0.5 ס"מ (p<0.001). מקטע הפליטה של חדר שמאל (LVEF) לא השתנה בקבוצת הבקרה וגדל בקבוצת הקיצוב ב6% (p<0.001).
63% מהחולים בקבוצת הקיצוב לעומת רק 38% מהחולים בקבוצת הבקרה השתפרו קלינית.
מסקנות ואפליקציות קליניות:

עבודה זו, שניטרלה את אפקט הפלצבו ע"י השתלת קוצבים בכל החולים והפעלתם רק בקבוצת הטיפול, הראתה שבחולים עם אי ספיקת לב דרגה III עד IV, הרחבת חדר שמאל, מקטע פליטה ירוד וקומפלקסים רחבים באק"ג, סינכרוניזציה של פעילות הלב באמצעות קוצב דו-חדרי היתה בטוחה ושיפרה את יכולת המאמץ ואיכות החיים.

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה