כירורגיה לב חזה

חוסמי קולטן אנגיוטנסין וסיכון לאפילפסיה: נתונים חדשים (JAMA Neurology)

מחקר חדש שפורסם ב- ב-JAMA Neurology מקשר בין חוסמי קולטן אנגיוטנסין לסיכון נמוך יותר לאפילפסיה בחולי יתר לחץ דם ללא היסטוריה של שבץ או מחלות לב

מחקר חדש מצביע על כך שחוסמי קולטן אנגיוטנסין ובמיוחד losartan, קשורים לסיכון נמוך יותר לאפילפסיה בקרב חולי יתר לחץ דם ללא היסטוריה של שבץ או מחלות לב וכלי דם. המחקר, שפורסם ב-JAMA Neurology בחן נתונים של יותר משני מיליון מטופלים עם אבחנה של יתר לחץ דם ראשוני שקיבלו חוסמי קולטן אנגיוטנסין, מעכב ACE, חוסם בטא או חוסם תעלות סידן. בוצעו ניתוחי תתי-קבוצות לפי מין וקבוצות גיל, והניתוחים חזרו על עצמם עבור חולים עם אבחנה של שבץ ומחלות לב וכלי דם קיימות מראש.

החוקרים מצאו כי השימוש בחוסמי קולטן אנגיוטנסין היה קשור לשיעור נמוך יותר של אפילפסיה חדשה בהשוואה למעכבי ACE, חוסמי בטא וקבוצות תרופות אחרות ליתר לחץ דם.

ד”ר שואורונג וון, החוקר הראשי, ציין: “הממצאים מדגימים כי חוסמי קולטן אנגיוטנסין בעיקר losartan, עשויים להיות קשורים לשיעור נמוך יותר של אפילפסיה בהשוואה למעכבי ACE, חוסמי בטא וחוסמי תעלות סידן מסוג DHP. החוקרים מציינים כי מחקרים על בעלי חיים הראו כי ההשפעות האנטי-אפילפטיות של losartan מיוחסות לדיכוי מפל האיתות של פקטור גדילה טרנספורמינג בטא המושרה על ידי אלבומין ומדכא את הפעלת האסטרוציטים ושומר על שלמות מחסום הדם-מוח, מה שעשוי להסביר את ההשפעה המגנה.

עם זאת, הם מדגישים כי נדרשים מחקרים נוספים, כולל ניסויים קליניים אקראיים, כדי לבסס את התכונות האנטי-אפילפטוגניות של תרופות נגד יתר לחץ דם.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה