כירורגיה לב חזה

עדויות חדשות תומכות בבטיחות ויעילות טיפול ארוך-טווח ב-Evolocumab בחולים עם מחלה קרדיווסקולארית טרשתית (Circulation)

כולסטרול עורק

במחקר FOURIER הטיפול ב-Evolocumab (רפאטה) הפחית את רמות LDL ואת הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים ונמצא בטוח ונסבל היטב לאורך מעקב של כשנתיים. כעת, במאמר שפורסם בכתב העת Circulation מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש , מהן עולה כי הפחתה ארוכת-טווח של רמות LDL עם הטיפול ב-Evolocumab לוותה בשיעור נמוך של אירועים חריגים לאורך למעלה משמונה שנים ולירידה באירועים קרדיווסקולאריים, בהשוואה לדחיית התחלת הטיפול התרופתי.

 

מחקר FOURIER כלל 27,564 חולים עם מחלה קרדיווסקולארית טרשתית ורמות LDL של 70 מ”ג/ד”ל ומעלה תחת טיפול בסטטינים. המשתתפים חולקו באקראי להתחלת טיפול ב-Evolocumab או פלסבו, כאשר אלו שהשלימו את המחקר יכלו לקבל טיפול ב-Evolocumab במחקרי הארכה בתווית-פתוחה (FOURIER-OLE) בארצות הברית ואירופה.

 

התוצא העיקרי של המחקר היה היארעות אירועים חריגים. עוד בחנו החוקרים את פרופיל השומנים וסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים.

 

מחקר FOURIER-OLE כלל 6,635 חולים, מהם 3,355 חולים שחולקו במחקר המקורי לזרוע הטיפול ב-Evolocumab ו-3,280 חולים שנכללו בזרוע הפלסבו. חציון משך המעקב במחקר FOURIER-OLE עמד על 5 שנים עם חשיפה מקסימאלית לטיפול ב-Evolocumab של 8.4 שנים.

 

לאחר 12 שבועות במחקר FOURIER-OLE חציון רמות LDL עמד על 30 מ”ג/ד”ל ו-63.2% מהחולים השיגו רמות LDL מתחת ל-40 מ”ג/ד”ל תחת Evolocumab.

 

שיעורי היארעות אירועים חריגים חמורים, תופעות לוואי המערבות את השרירים, הופעה חדשה של סוכרת, אירוע מוחי המורגי ואירועים נוירו-קוגניטיביים עם טיפול ארוך-טווח ב-Evolocumab לא עלו על שיעורי ההיארעות בקרב חולים בזרוע הפלסבו במהלך המחקר המקורי ולא עלו עם הזמן.

 

במהלך המעקב במחקר FOURIER-OLE בקרב החולים שחולקו במקור לטיפול ב-Evolocumab לעומת אלו שנכללו בזרוע הפלסבו במחקר המקורי תועד סיכון נמוך ב-15% לתמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי, אירוע מוחי, אשפוז בשל אנגינה לא-יציבה או רה-וסקולריזציה כלילית (יחס סיכון של 0.85, p=0.008), ירידה של 20% בסיכון לתמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי או אירוע מוחי (יחס סיכון של 0.80, p=0.003) וירידה של 23% בסיכון לתמותה קרדיווסקולארית (יחס סיכון של 0.77, p=0.04).

 

ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב-Evolocumab מלווה בהפחתה ארוכת-טווח של רמות LDL ושיעור נמוך של אירועים חריגים לאורך למעלה משמונה שנים, אשר לא עלה על השיעורים שתוארו בזרוע הפלסבו במחקר המקורי והוביל לירידה נוספת באירועים קרדיווסקולאריים, בהשוואה לדחיית התחלת הטיפול התרופתי.

 

Circulation, Aug 29, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה