כירורגיה לב חזה

שערי צדק על מפת הקרדיולוגיה העולמית בכנס האירופי להפרעות קצב

פרופ’ מיכאל גליקסון, מנהל מערך הלב המשולב במרכז הרפואי שערי צדק הציג השבוע בכנס האיגוד האירופי להפרעות קצב EHRA לשנת 2019 שנערך בליסבון, את הקווים המנחים האירופאים החדשים להשתלת אוטם אוזנית עליה שמאלית. בראש וועדת הכתיבה האירופית עמדו פרופ’ גליקסון וד”ר רפאל וולף, מנהל יחידת מחלות לב מבניות בשערי צדק.
לדברי פרופ’ גליקסון שערי צדק הנו המרכז הרפואי הראשון שאימץ את הטכנולוגיה בראשיתה לפני כעשור ונכון להיום נמצאת בשימוש שוטף  בשערי צדק ובעוד מספר מרכזים בארץ. “מינויים של רופאים ישראלים להוביל מסמך אירופי מהווה הכרה ביכולות ובמובילות של הקרדיולוגיה הישראלית ובמיומנות של צוות מערך הלב המשולב בשערי צדק”. כך אמר. 
עם פרסום הקווים המנחים הוזמן פרופ’ גליקסון להוביל את כתיבת מסמך ההנחיות האירופאיות לקוצבי לב מבצע רב משתתפים שייערך כשנתיים.
כמו כן, באותו הכנס, במושב של מחקרים פורצי דרך, הוצג מחקר ישראלי רב מרכזי שנוהל על ידי פרופ’ גליקסון ומערך הלב המשולב בשערי צדק לקח בו חלק. המחקר ששמו RAISE CRT  עסק בטכנולוגית קיצוב דו חדרי, טיפול מקובל לאי ספיקת הלב , ונכללו בו 170 חולי אי ספיקת לב מכל רחבי הארץ בשנים 2012 2016 . המחקר זכה להדים נרחבים בקרב הקהילה הרפואית העולמית ומאמר יפורסם בקרוב בכתב העת האירופאי להפרעות קצב.
פרופ’ גליקסון סיכם בהתרגשות את הכנס בו הוצגה שורת ההישגים של מרכז הלב ואמר “אין ספק שהקרדיולוגיה של שערי צדק  על המפה עולמית ונמשיך להיות שם ולהגיע להישגים נוספים”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה