כירורגיה לב חזה

טיפול באבלציה בעזרת אלכוהול, של המחיצה הבין חדרית העבה בקרדיומיופתיה היפרטרופית חוסמת ותמותה, האם יש קשר?/מאת דר’ יעקב גולדשטיין, האיגוד הקרדיולוגי

טיפולים להקטנת עובי המחיצה הבין חדרית, בקרדיומיופטיה היפרטרופית ר”תHOCM, המלווהחסימה דינמית של מוצא חדר שמאל,נועדולהקלת הסימפטומים במטופלים סימפטומטיים, שיש להם היפרטרופיה משמעותית של המחיצה הבין חדרית, עםSAM ומפל לחצים בעקבותיו מעל 30 ממ”כ במנוחה, או מעל 50 ממ”כ בפרובוקציה, ושאינם מגיבים לטיפול תרופתי מיטבי.

בחולים המתאימים להתערבות פולשנית , Surgical septal myomectomyהייתה התערבות הבחירה הראשונה בהנחיות האיגודים הקרדיולוגיים.

אבלציה של המחיצה באמצעות אלכוהולר”תPTSMA  כpercutaneous transluminal septal myocardial ablation, שיטה מלעורית שנכנסה ב 1994 וגורמת למעשה לאוטם מבוקר במחיצה, לא הייתה מיועדת תחילה לחולים מתחת גיל 21, ולא הייתה מומלצת בחולים מתחת לגיל 40, מחשש להפרעות קצב חדריות פוטנציאליות מסכנות חיים, ואוליסיכון מוות פתאומי (ר”ת(SCDעתידי, בתסמונת בה קיים כבר סיכון אריתמוגני מראש, בחלקם.

עם שיפור, גם ביצועי בהנחיית אקו קרדיוגרפיה, וגם בתוצאות במשך הזמן, מרכזים עם נפח פעולות וניסיון בהיקף רחב, העלו את שיעור ביצועה במטופלים המתאימים.

מטרת המחקר:לדווח עלהישרדות ארוכת הטווח במטופלי HOCMסימפטומטיים לאחרPTSMAמונחית אקו.

שיטות:

מחקר עוקבה פרוספקטיבי על כל 952 מטופליHOCMאשר עברוPTSMAבמרכז גרמני בין 05.2000 ל 06.2017 בעזרת הזרקת אלכוהול. גיל הממוצע היה 14.9 ± 55.7 שנים, עם 59.2% גברים,ומאפיינים קליניים בולטיםשל:


  • דרגה התפקודיתNYHAשהייתה ב 73.2% דרגהIIIאוIV,

  • היסטוריה שלsyncopeב 50.3%,

  • והיסטוריה שלSCDבמשפחה ב 10.3% .

מעקב קליני ארוך טווח של 6.0 ± 5.0 שנים הושג בכולם.

תוצאות:….

להמשך הכתבה באתר האיגוד הקרדיולוגי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה