כירורגיה לב חזה

הנחיות חדשות למעשנים ותיקים לבצע בדיקות לשלילת סרטן הריאות (CTFPHC)

פורסם לראשונה ב-UNIVADIS

בדיקת CT בקרינה נמוכה לבני 55 עד 74, בעלי היסטוריה רבת שנים של עישון, תעזור לאבחן סרטן ריאות בשלבים מתקדמים, כאשר קיימים עדיין אחוזי תגובה טובים יותר לטיפול.

הנחיות חדשות, כפי שהתפרסמו בכתב- העת Canadian Medical Association Journal, מציעות כי מבוגרים בין גילאי 55-74, הנמצאים בסיכון גבוה לחלות בסרטן הריאות עקב היסטוריה של עישון, יעברו סריקות CT בקרינה נמוכה אחת לשנה, למשך תקופה של שלוש שנים עוקבות.

ההנחיות שניתנו על- ידי הארגון הקנדי לרפואה מונעת (CTFPHC), חלות על מעשנים בהווה ועל מעשנים לשעבר. ההנחיות חלות על מעשנים לשעבר שהפסיקו לעשן במשך תקופה של עד לפני 15 שנה, לאחר תקופה של 30 שנות עישון, בהן עישנו חפיסה אחת ליום, או לאחר תקופה של 15 שנות עישון, בהן עישנו שתי חפיסות ליום.

ההנחיות מבוססות על מחקר שנערך לאחרונה, שכלל ניסויים קליניים, בו נמצא שקיימת ירידה של 15% במקרי המוות מסרטן ריאות במטופלים שעברו סריקת CT, לעומת מטופלים שעברו צילום רנטגן של בית החזה.

הארגון הקנדי אינו ממליץ לעבור סריקת רנטגן של בית החזה לאבחון סרטן ריאות. כמו כן, אין הוא ממליץ למבוגרים מחוץ לטווח הגילאים 55-74, ללא תלות בהיסטוריית העישון שלהם, לעבור סריקה כלשהי לאבחון סרטן ריאות.

ההמלצה אינה חלה על אנשים עם היסטוריה משפחתית של סרטן הריאות, או על אנשים המציגים סימפטומים המרמזים על נוכחות של סרטן ריאות. בנוגע לאנשים בעלי גורמי סיכון אחרים לסרטן ריאות, כגון חשיפה לגז רדון, עישון פאסיבי או חשיפה לקרינה על בית החזה, אין ממצאים חד משמעיים לגבי התועלת המופקת מסריקת CT בקרינה נמוכה.

NEW LUNG CANCER SCREENING GUIDELINE, CTFPHC

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה