כירורגיה לב חזה

הערכת ההשפעה של טיפול ב-Ivabradine על איכות החיים של חולים עם אנגינה פקטוריס (Circ Cardiovasc Qual Outcomes)

מתוצאות מחקר SIGNIFY, שפורסמו במהלך חודש דצמבר בכתב העת Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes, עולה כי חולים שחולקו באקראי לטיפול ב- Ivabradine(קוראלאן) דיווחו על שכיחות נמוכה משמעותית של אנגינה ושיפור ביציבות אנגינה לאחר שנה אחת, אם כי לא תועדו הבדלים משמעותיים במדדי מגבלה תפקודית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של Ivabradine על איכות החיים על-רקע אנגינה. איכות החיים נבחנה בתת-קבוצה של משתתפים במחקר SIGNIFY (Assessing the MorbidityMortality Benefits of Ivabradine in Patients with Coronary Artery Disease) על-בסיס שאלוני Seattle Angina Questionnaire. החוקרים הצליחו לאסוף נתונים אודות 4,187 חולים (2,084 מטופלים ב-Ivabradine ו-2,103 בפלסבו).

מהתוצאות עולה כי חל שיפור במדדי איכות חיים בשתי הקבוצות. תוצא הסיום העיקרי של שינוי במדד מוגבלות תפקודי לאחר 12 חודשים עמד על 4.56 עם Ivabradine לעומת 3.40 נקודות עם פלסבו (P=0.085). ההבדל בין מטופלי Ivabradine ופלסבו במדדי מוגבלות תפקודית היה משמעותי לאחר שישה חודשים. לאחר 12 חודשים, מדד Visual Analog Scale ומדדים אחרים בשאלון Seattle Angina Questionnaire היו גבוהים יותר במטופלים ב-Ivabradine, בעיקר שכיחות אנגינה ותפישת המחלה.

בחולים עם מדדי איכות החיים הגרועים ביותר בתחילת המחקר (אלו עם מדדים בשליש התחתון), תועד השיפור הגדול ביותר באיכות החיים לאחר 12 חודשים, עם שיפור במוגבלות תפקודית וירידה משמעותית בתדירות אנגינה. ההשפעה על איכות החיים נשמרה לאורך המחקר ובמטופלים ב-Ivabradine תועדו מדדים טובים יותר בתדירות אנגינה בכל ביקור לאורך 36 חודשים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב-Ivabradine לא השפיע על התוצא העיקרי של שינוי במדד מוגבלות תפקודית לאחר 12 חודשים. הטיפול הוביל לשיפור עקבי במדדי איכות חיים אחרים הקשורים באנגינה פקטוריס, בעיקר תדירות אנגינה והתייחסות החולים למחלה.

Circ Cardiovasc Qual Outcomes

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה