אלרגיה

טיפול בקרם Ruxolitinib מקל במהירות על תסמיני גרד עקב אטופיק דרמטיטיס (J Eur Acad Dermatol Venereol)

 בחולים עם אטופיק דרמטיטיס, טיפול בקרם Ruxolitinib הביא להקלה משמעותית על גרד במהלך שני מחקרים בשלב 3, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of European Academy of Dermatology and Venereology.

 מחקרי TRuE AD1 ו-TRuE AD 2  הינם שני מחקרים אקראיים, כפלי-סמיות, מבוקרים, שכללו 1,249 חולים בגילאי 12 שנים ומעלה עם אבחנה של אטופיק דרמטיטיס למשך לפחות שנתיים, עם מדד IGA (או Investigator Global Assessment) של 2-3 נקודות ומעורבות של 3-20% מפני שטח הגוף.

 החולים חולקו באקראי ביחס 2:2:1 לקבלת טיפול פעמיים ביום בקרם Ruxolitinib בריכוז 0.75%, קרם Ruxolitinib בריכוז 1.5%, או פלסבו, למשך שמונה שבועות.

 בחולים עם אטופיק דרמטיטיס, קרם Ruxolitinib הפחית משמעותית את תסמיני הגרד במהלך שני המחקרים בשלב 3.  בתוך 12 שבועות מהשימוש הראשון תועדה ירידה של 0.4- ו-0.5- נקודות בגרד, אשר הייתה שונה באופן מובהק סטטיסטית בהשוואה לקבוצת הפלסבו, בה תועדה ירידה של 0.1- נקודות בגרד.

 לאחר 8 שבועות, ב-58.3% ו-65.1% מהחולים בשתי הקבוצות תועדה ירידה של לפחות 2 נקודות בתסמיני גרד לפי סולם Numerical Rating Scale-2 (או NRS2), בהשוואה ל-29.4% מהחולים בזרוע הפלסבו.

 ירידה של לפחות 4 נקודות במדדי גרד תועדה ב-8.9% ו-11.2% מהחולים בקבוצות הטיפול, בהתאמה, לאחר יומיים, בהשוואה ל-2.1% מאלו בקבוצת הפלסבו. לאחר 8 שבועות, ירידה של 4 נקודות תועדה ב-41.5% ו-51.5% מהמטופלים ב- Ruxolitinibוב-15.8% בזרוע הפלסבו.

 מדד NRS הממוצע ירד לאורך תקופת המחקר מ-5.1 נקודות בכלל האוכלוסייה ל-2 נקודות בזרוע הטיפול ב- Ruxolitinib בריכוז 0.75%, ל-1.8 נקודות בזרוע הטיפול ב- Ruxolitinib בריכוז 1.5% ול-3.5 נקודות בזרוע הפלסבו לאחר 56 ימים.

 לאחר 8 שבועות, ב-80% מהחולים בכל קבוצת טיפול תועדה הקלה בגרד לפי מרכיב VAS של סולם SCORAD, כאשר בזרוע הביקורת ירידה בגרד תועדה ב-48% מהחולים.

 החוקרים כותבים כי מאחר וגרד הינו התסמין המרכזי של אטופיק דרמטיטיס הפוגע באיכות החיים של החולים, יש חשיבות רבה לטיפולים יעילים להקלה על הגרד. הטיפול בקרם Ruxolitinib הביא להקלה מהירה מאוד בגרד ולאורך פרק זמן ממושך ומדוע בכלי חשוב מאוד במכלול אפשרויות הטיפול בחולים עם אטופיק דרמטיטיס.

 

J Eur Acad Dermatol Venereol, Sep 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי סבוריאה דרמטיטיס (Seborrheic Dermatitis) פוגעת בכ-4% מכלל האוכלוסייה, עם הבדלים משמעותיים בין קבוצות גיל, אוכלוסיות ואזורים שונים, עם שכיחות גבוהה יותר במבוגרים לעומת ילדים. החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה 121 מחקרים עם למעלה מ-1.2 מיליון מטופלים עם אבחנה של סבוריאה דרמטיטיס על-ידי רופא. המחקרים שנכללו בסקירה הנרחבת […]

  • האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (או American Diabetes Association) עולה כי בדיקה גנטית לזיהוי נטייה להפרעה בשובע לאחר ארוחה (Abnormal Postprandial Satiety) עשויה לסייע בחיזוי טיב התגובה לטיפול ב-Semaglutide, אם כי לא הודגם קשר דומה עם הטיפול בתכשיר אחר מאותה משפחה. הבדיקה הינה חלק מהפורטפוליו של MyPhenome Obesity Phenotyping Portfolio של חברת […]

  • האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2, עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של NAION (או Non-Arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 16,827 חולים ממרכז Massachusetts Eye and Ear בבוסטון. החוקרים התמקדו ב-710 חולים עם סוכרת מסוג 2 , כולל 194 חולים שקיבלו […]

  • זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    בתינוקות שנולדו במועד וללא חום עם שלפוחיות או פוסטולות קיים סיכון נמוך מאוד לזיהומים מסכני-חיים לאחר שלילת אבחנה אפשרית של זיהום בנגיף HSV (או Herpes Simplex Virus), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatrics. החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות של תינוקות בגיל עד 60 ימים עבורם הוזמן ייעוץ רופא עור בשישה מרכזים […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה