אלרגיה

האם טיפולי פוריות מעלים את הסיכון למומים מולדים? (JAMA Pediatr)

בכתב העת JAMA Pediatrics מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בנשים הבוחרות בטיפולי הפריה חוץ-גופית או אמצעי הפריה טכנולוגיים אחרים, ייתכן סיכון מוגבר ללידת ילדים עם מומים מולדים מסוימים, בהשוואה לנשים ההרות באופן ספונטאני. עם זאת, החוקרים מזהירים כי הממצאים מוקדמים ואינם צריכים להרתיע נשים המעוניינות להרות באופן זה.

החוקרים סקרו את הנתונים אודות למעלה מ-4.6 מיליון תינוקות שנולדו בפלורידה, מסצ’וסטס ומישיגן, בין 2000-2010. כ-65,000 תינוקות (1.4%) נולדו לאחר שימוש באמצעי הפריה טכנולוגיים.

בסיכומו של דבר, מבין כל 10,000 תינוקות, בקרוב ל-59 מאלו שנולדו לאחר טיפולי פוריות זוהה לפחות מום מולד לא-כרומוזומאלי אחד, זאת בהשוואה ל-48 מההפריות הספונטאניות.

מרבית הנשים שלא נעזרו בטיפולי פוריות היו מתחת לגיל 30, בעוד שמרבית הנשים שהרו לאחר טיפולי פוריות היו לפחות בגיל 35 שנים. גם לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון את גיל האם ומאפיינים נוספים, ביילודים שנולדו לאחר טיפולי פוריות תועדה עליה של 28% בסיכון למומים מולדים אלו, בהשוואה לתינוקות שנולדו לאחר הפריה ספונטאנית.

בקרב הריונות מרובי עוברים, השכיחות של היצרות/אטריזה של מעי גס ורקטום הייתה גבוהה פי 2.3 בלידות לאחר טיפולי פוריות, בהשוואה ללידות לאחר הפריה ספונטאנית. בקרב תינוקות שנולדו לאחר העברת עוברים טריים, הסיכון למומים מולדים היה גדול יותר ב-53% בנשים עם הפרעות ביוץ.

מומחים בתחום, שלא לקחו חלק במחקר, מציינים כי למרות שהמחקר מצביע על הבדלים בסיכון למומים מולדים, יש לקחת בחשבון כי השכיחות הכוללת של מומים אלו היא נמוכה וכי מרבית התינוקות שנולדו לאחר טיפולי פוריות הם בריאים.

JAMA Pediatr 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה