אלרגיה

ירידה בתפקוד ריאתי במתבגרים שנולדו לאחר 32-36 שבועות היריון (Pediatrics)

בילדים שנולדו לאחר 32-36 שבועות היריון ייתכן תפקוד ריאתי ירוד בגיל 8 ובגיל 16 שנים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש משבדיה, שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

החוקרים התבססו על מחקר עוקבה פרוספקטיבי בשבדיה להערכת התפקוד הריאתי בגיל בית-ספר מוקדם ובגיל ההתבגרות בילדים שנולדו לאחר 32-36 שבועות היריון. כל הילדים השלימו בדיקת תפקודי ריאות בגילאי 8 ו-16 שנים, ובדיקת IOS (Impulse Oscillometry) בגיל 16 שנים. החוקרים אספו נתוני תפקוד ריאתי אודות 2,621 ילדים (149 פגים ו-2,472 שנולדו במועד).

בגיל 8, מדד FEV1 (Forced Expiratory Volume in 1 Second) המתוקן היה נמוך יותר משמעותית בבנות שנולדו לפני המועד (64- מ”ל) בהשוואה לאלו שנולדו במועד, אך לא בבנים שנולדו פגים. בגיל 16 שנים, מדדי FEV1 היו נמוכים יותר הן בבנים והן בבנות שנולדו פגים (116- מ”ל ו-177- מ”ל, בהתאמה), בהשוואה לאלו שנולדו במועד.

החוקרים לא זיהו תהליך השלמה (Catch-up) של מדדי תפקוד ריאתי בבנים או בבנות מגיל בית ספר עד גיל ההתבגרות; למעשה, ההשפעות השליליות גדלו בין גיל 8 שנים לגיל 16 שנים. מדדי IOS בגיל 16 שנים אישרו את ההשפעות השליליות על תפקוד דרכי האוויר והעידו על מעורבות אפשרית של דרכי אוויר קטנות, בפרט בבנים שנולדו לאחר 32-36 שבועות.

בסיכומו של דבר, ממצאים אלו מעידים כי בילדים שנולדו לאחר 32-36 שבועות היריון קיים סיכון מוגבר לירידה בתפקוד הריאתי בגיל ההתבגרות.

Pediatrics 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה