אלרגיה

זרעי פשתן וגרעיני סויה עשויים לסייע בהקלה על תסמיני אלרגיה ואסתמה (מתוך כנס ה- American Academy of Allergy, Asthma & Immunology)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-American Academy of Allergy, Asthma & Immunology, עולה כי צריכת פיטואסטרוגנים עשויה להביא להקלה משמעותית בתסמיני אסתמה ואלרגיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פיטואסטרוגנים מצויים בצמחים ופועלים על חלק מאותם קולטנים כמו אסטרוגנים. מחקר קודם מצא כי לתרכובות אלו השפעות נוגדות-דלקת ונוגדות-חמצון.

להערכת ההשפעות של פיטואסטרוגנים על בני אדם, החוקרים התבססו על הנתונים אודות למעלה מ-7,900 משתתפים, שהשיבו לשאלות במסגרת סקרי NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey).

בחולים עם מחלות נשימתיות ומצבים רפואיים אחרים, החוקרים בחנו את הקורלציה בין רמות בשתן של פיטואסטרוגנים ובין מדדי הגוף, הרגלי עישון ותוצאות תפקודי ריאות.

בתת-קבוצה של 2,218 משתתפים הם מדדו את רמות נוגדנים מסוג IgE הספציפיים לאירואלרגנים ואת רמות כלל הנוגדנים, המשמשים כסמן לתהליכי דלקת. הם גם מדדו את רמות Enterodiol, Enterolactone, Daidzein, Genistein, O-DMA (O-Desmethylanglensin) ו-Equol, המיוצרים כאשר חיידקי מעי מפרקים פיטואסטרוגנים.

מהנתונים עולה כי ככל שרמות Enterolactone ו-O-DMA בשתן היו גבוהות יותר, כך הסיכוי להופעת צפצופים במהלך 12 החודשים האחרונים או למחלת אסתמה היה נמוך יותר. בחולים עם הרמות הגבוהות ביותר של Enterolactone בשתן תועד סיכוי נמוך ב-19% לאסתמה, בהשוואה לאלו בשליש התחתון.

גם לאחר תקנון להשפעות פיטואסטרוגנים אחרים, עישון, גיל וריגוש לאלרגנים סביבתיים, עדיין החוקרים זיהו קורלציה בין רמות מוגברות של פיטואסטרוגנים ובין הפחתת אסתמה וצפצופים עם תרכובות אלו. עוד זוהתה קורלציה בין רמות מוגברות של Enterodiol ובין הפחתת צפצופים.

עם עליה ברמות Daidzein חלה ירידה בסיכוי לאטופיה. בחולים עם רמות Daidzein בשתן הגבוהות ביותר תועד סיכוי נמוך ב-29% לאטופיה, בהשוואה לאלו בשליש התחתון. בחולים עם הרמות הגבוהות ביותר של Daidzein תועד גם סיכון נמוך יותר לסך רמות IgE של מעל 100 kU/L.

החוקרים כותבים כי במידה ומחקרים נוספים יאשרו את ממצאי המחקר, אזי ניתן יהיה לפרסם המלצות חדשות בנושאי תזונה, טיפולים פרוביוטיים או תרופות לאוכלוסיות חולים אלו.

מתוך כנס ה- American Academy of Allergy, Asthma & Immunology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה