אלרגיה

טיפול בטמיפלו במינון גבוה מאיץ היעלמות נגיפי H1N1 (מתוך כנס ICAAC)

טיפול בטמיפלו (Oseltamivir) במינון גבוה מביא להאצת פינוי נגיפי בחולים עם זיהום חמור ע”י נגיף H1N1 Influenza A, כך מדווחים חוקרים שבחנו את הטיפול במהלך מגיפת השפעת. ממצאי המחקר הוצגו במהלך הכנס ה-53 מטעם ה-Interscience Conference on Antimicrobial Agents and Chemotherapy.

נגיפי H1N1 הובילו למקרים רבים של דלקת ריאות נגיפית חמורה, העשויה להוביל לשיעורי תחלואה ותמותה משמעותיים. פינוי מהיר של הנגיף מלווה בתוצאות קליניות טובות יותר בתסמונות ויראליות אחרות, אך חלק מהחוקרים היו סקפטיים בנוגע לתוצאות הטיפול בזיהום זה.

מינון אנטי-ויראלי כפול או משולש משמש לעיתים קרובות בזיהומים אלו ובתסמונות שפעת חמורות אחרות, דוגמת שפעת על-רקע זיהומי H5N1 ו-H9N7. עם זאת, אין נתונים התומכים בתועלת הקלינית של גישה זו.

מדגם המחקר כלל 56 מבוגרים עם זיהום חמור בשפעת, שטופלו ביחידות טיפול נמרץ באחד מ-25 מרכזים בקנדה. החולים טופלו בטמיפלו פעמיים ביום, במינון רגיל (75 מ”ג) או במינון גבוה פי שלוש (225 מ”ג).

החוקרים בחנו את שיעורי היעלמות הנגיף לאחר חמישה ימים. תוצאי סיום משניים כללו את משך ההנשמה המכאנית, הישרדות לאחר 30 ימים, הישרדות ביחידת טיפול נמרץ והישרדות במהלך האשפוז בבית החולים.

תוצאות בדיקות PCR היו חיוביות לנגיף H1N1 ב-18 חולים. מבין 9 החולים שקיבלו טיפול במינון גבוה פי שלוש, בשבעה חולים תועדה היעלמות של הנגיף לאחר חמישה ימים (78%), אך מבין 9 החולים שקיבלו טיפול סטנדרטי, רק בחולה אחד תועדה היעלמות של הזיהום הנגיפי לאחר חמישה ימים (11%).

שני הטיפול היו זהים בכל הנוגע לתוצאי הסיום המשניים.

מעבר לתועלת התרפויטית, ההיעלמות המהירה של הנגיף עשויה להקל על נטל בקרת זיהומים ותהליכי בידוד חולים.

מתוך הכנס ה-53 מטעם ה-Interscience Conference on Antimicrobial Agents and Chemotherapy

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה