אלרגיה

השוואה בין Infliximab וסטרואידים במינון גבוה בטיפול בדלקת מפרקים שגרונית (Ann Rheum Dis)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases, עולה כי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית בשלב מוקדם, שלא טופלו קודם לכן בתרופות ממשפחת DMARD (Disease Modifying Antirheumatic Drugs), טיפול ראשוני בשילוב מתוטרקסט עם סטרואידים במינון גבוה הוביל לבקרה טובה של המחלה, עם מעט נזק מבני.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את התועלת של מתוטרקסט ו- Infliximab עם מתוטרקסט וטיפול תוך-ורידי בסטרואידים להשראת הפוגה בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית מוקדמת.

החוקרים ערכו מחקר רב-מרכזי, אקראי-מבוקר, שארך 78 שבועות וכלל 112 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית, שלא קיבלו טיפול קודם, עם מדד DAS44 (Disease Activity Score 44) של מעל 2.4. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול במתוטרקסט עם Infliximab או מתוטרקסט עם מנה יחידה של מתילפרדניזולון במינון 250 מ”ג. גישת יעד לטיפול (Treat-to-Target) שימש להגברת הטיפול במידה ומדד DAS44 עלה על 2.4. בקבוצת הטיפול ב- Infliximab, הטיפול ב- Infliximab הופסק לאחר השגת הפוגה מלאה (מדד DAS44 נמוך מ-1.6 למשך שישה חודשים). התוצא העיקרי היה השינוי במדד Modified Total Sharp-van der Heijde (mTSS) לאחר 50 שבועות.

השינוי הממוצע במדד mTSS לאחר 50 שבועות עמד על 1.20 יחידות בקבוצת הטיפול ב- Infliximab ועל 2.81 יחידות בקבוצת הטיפול בסטרואידים (p=0.132). ב-81% ו-71% מהחולים לא תועדה התקדמות רדיוגרפית (מדד mTSS נמוך מ-2.0), בהתאמה. הפוגה לפי מדד DAS44 לאחר חמישים שבועות תועדה ב-49% ו-36% מהחולים, בהתאמה (יחס סיכויים של 2.13, p=0.082), ולאחר 78 שבועות עמדה על 48% ו-50% (יחס סיכויים של 1.12, p=0.792). מניתוח הנתונים עלתה מגמה לפי שיעורי ההפוגה לפי מדד DAS28 היו גבוהים יותר לאחר שישה שבועות, ושיעורי הסינוביטיס לפי בדיקת אולטרה-סאונד היו נמוכים יותר לאחר חמישים שבועות בקבוצת המטופלים ב- Infliximab. בקרב המטופלים ב- Infliximab, ב-25% תועדה הפוגה ממושכת (14/55 חולים) והופסק הטיפול ב- Infliximab. לא תועדו הבדלים משמעותיים בתופעות הלוואי בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית מוקדמת, טיפול ראשוני במתוטרקסט עם סטרואידים במינון גבוה הובילה לאיזון טוב של המחלה עם מעט נזק מבני. שילוב מתוטרקסט עם Infliximab לא היה עדיף מבחינה סטטיסטית על טיפול במתוטרקסט עם סטרואידים, כאשר ניתן כטיפול משולב בגישת טיפול ליעד.

Ann Rheum Dis

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה