אלרגיה

זהירות ! עדות נוספת לכך ששימוש בתרופות נגד גודש בטרימסטר הראשון להריון קשורות לסיכון מוגבר למומי לידה (American Journal of Epidemiology)

שימוש של נשים בתרופות נגד גודש, דרך האף או הפה, במהלך השליש הראשון של ההריון עלול להיות קשור לסיכון מוגבר לכמה מומי לידה, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב- American Journal of Epidemiology.


מחקרים שנערכו בעבר הציעו כי קיים קשר בין חשיפה בשלבים מוקדמים של ההריון לנוגדי גודש הניתנים דרך הפה לבין סיכון מוגבר למספר פגמי לידה. באמצעות מידע שנאסף בין 1993-2010 במחקר מרכז slone האפידמיולוגי למומי לידה, החוקרים בחנו את ההשערה הזו בקרב למעלה מ-12,700 תינוקות עם מומים וכ-7600 תינוקות ללא מומים ששימשו כקבוצת ביקורת, בארצות הברית וקנדה. החוקרים בחנו מה היו יחס הסיכויים והרווח ברך סמך 95% עבור מומי לידה ספציפיים, תוך בקרה על ערפלנים אפשריים.

תוצאות המחקר תמכו בשלושה קשרים שדווחו בעבר: השימוש ב- phenylephrine ומומי cushion אנדוקרדיאליים ביילוד (עם יחס סיכויים של 8.0, 95% CI 2.5, 25.3 עם ארבעה מקרי חשיפה), phenylpropanolamine ומומים באוזניים (יחס סיכויים של 7.8 , 95% CI 2.2, 27.2, 4 מקרי חשיפה)  ו- phenylpropanolamine עבור סטנוזיס פילורי (יחס סיכויים של 3.2, עם 95%CI 1.1, 8.8; ו-6 מקרי חשיפה).  ניתוח שכלל השוואה רבת משתנים מצא מספר נמוך אך קיים של קשרים עם שימוש דרך הפה ודרך האף בנוגדי גודש. החוקרים מסכמים כי קיים צבר של עדויות התומכות בקשר זה בין השימוש בתרופה בשליש הראשון להריון והסיכון המוגבר לכמה מומי לידה לא שכיחים ספציפיים.

לתקציר המחקר

 Am. J. Epidemiol. (2013) 178 (2): 198-208.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה