אלרגיה

בדיקה לזיהוי אנטיגנים מסייעת בהחלטות טיפול בילדים (מתוך הכנס השנתי ה-30 מטעם ה-European Society for Pediatric Infectious Diseases)

בדיקה חדשה לזיהוי אנטיגנים נמצאה יעילה באבחנה מהירה של מגוון נגיפים נשימתיים בנקודות החלטה על טיפול בילדים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-30 מטעם ה-European Society for Pediatric Infectious Diseases.

מערכת MariPOC (ArcDia) הינה מערכת אוטומטית, היכולה לזהות שמונה נגיפים נשימתיים באמצעות משטח נזופרינגיאלי יחיד RSV (Respiratory Syncytial Virus), Influenza A, Influenza B, Adenovirus, Parainfluenza 1, 2, 3 ו-Human Metapneumovirus.

להערכת הטכנולוגיה בתנאי רפואה דחופה לילדים, החוקרים מפינלנד בחנו דגימות מ-158 ילדים, בגיל ממוצע של 1.8 שנים, שסבלו מתסמינים נשימתיים או חום. הדגימות נבדקו באמצעות מערכת MariPOC וכן נערכו בדיקות RT-PCR (Reverse Transcription Polymerase Chain Reaction).

לאבחנה האטיולוגית המהירה של זיהום בנגיף נשימתי עשויה להיות חשיבות רבה בכל הנוגע לקיבוץ החולים ואופן הטיפול בחולים בעיקר אלו עם שפעת. לכן, החוקרים ביקשו לקבוע את האבחנה באופן מהימן, קל ומהיר; עם זאת, למרבית הבדיקות לזיהוי נגיפים נשימתיים מגבלות שונות.

החוקרים מסבירים כי מדובר בטכנולוגיה אוטומטית המספקת תוצאות ראשוניות בתוך עשרים דקות ותוצאות סופיות בתוך שעתיים. כ-70% מהתוצאות מתקבלות בתוך 20 דקות.

מהנתונים עולה כי בעוד שהרגישות לנגיפי שפעת ו-RSV הייתה טובה יחסית, הרגישות ל-Adenovirus הייתה נמוכה.

הם מאמינים כי טכנולוגיה מסוג זה עשויה להשפיע רבות על אופן הטיפול בחולים לצד מיטת החולה או בחדר המיון. עם זאת, הרגישות אינה מצוינת בהשוואה לבדיקות RT-PCR לזיהוי נגיפי שפעת ו-RSV.

מתוך הכנס השנתי ה-30 מטעם ה-European Society for Pediatric Infectious Diseases

לידיעה  במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה