אלרגיה

האם שילוב של indacaterol (אונברז) ביחד עם tiotropium (ספיריבה) יעיל יותר מספיריבה בלבד בחולי COPD ? (מתוך Thorax)

ע”פ מחקר חדש מה-Thorax טיפול משולב ב-COPD של indacaterol (אונברז) ביחד עם tiotropium (ספיריבה) יעיל יותר מאשר טיפול בספיריבה בלבד מבחינת הרחבת סימפונות ודפלציה ריאתית מחד, ומאידך השילוב לא גרם ליותר תופעות לוואי מאשר בטיפול בספיריבה בלבד. (למעט יותר שיעול קל).

המחברים מציינים ברקע שההנחיות הנוכחיות לטיפול ב-COPD ממליצות על שימוש במרחיב סימפונות ארוך טווח אחד או יותר בחולים עם  מחלה בינונית עד חמורה. לאור זאת, החוקרים ביקשו לבחון את הגישה של טיפול בשני מרחיבי סימפונות תוך שימוש באונברז, אגוניסט ביטא(2) ארוך טווח והאנטגוניסט המוסקריני, ספיריבה, וזאת בהשוואה לטיפול בספיריבה בלבד.

המשתתפים, חולי COPD בדרגה בינונית עד חמורה,  חולקו לשתי קבוצות זהות, בפרוטוקול כפול סמיות, למשך 12 שבועות טיפול ומעקב באונברז 150  μg  פעם ביום, או פלציבו בשילוב עם ספיריבה (בתווית גלויה) במינון של 18 μg פעם ביום.

יעד המחקר המרכזי היה השטח הסטנדטי שמתחת לעקומה של של ( FEV(1 מ-5 דקות עד 8 שעות לאחר הטיפול בשבוע ה-12 . יעד מחקר משני היה ה-(  FEV(1 לאחר 24 שעות מהטיפול בשבוע ה-12 .

תכולת שאיפת האוויר (IC) במנוחה נמדדה בתת קבוצה.

מתוך משתתפי המחקר 1,142 חולקו אקראית לשתי הקבוצות, ו-94% ו-92% מהם בהתאמה השלימו את המחקר.

נמצא כי בהשוואה לטיפול מונותרפי עם ספיריבה בלבד, הוספת אונברז העלתה את ה- (FEV(1 . השטח מתחת לעקומה גדל ב-130 ו-120 ml לעומת 80 ו-70 ml , עם p<0.001 ) , ואת ה-IC (ב-130 ו-100 ml , עם p<0.01) .

שיעול היה שכיח יותר בקבוצה המשולבת (10% ו-9% לעומת 4% ו-4%). במרבית המקרים (כ-90%) השיעול היה קל. תופעות לוואי אחרות היו דומות בשתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים כי בהשוואה לספיריבה בלבד, הוספת אונברז סיפקה ברונכודיליטציה גדולה יותר ועליה גדולה יותר של IC במנוחה. תופעות הלוואי היו דומות בשתי הקבוצות למעט שיעול קל שהיה שכיח יותר בקבוצה המשולבת.

המימצאים הללו, לדעת החוקרים, תומכים בההנחיות לטיפול ב-COPD הממליצות על שילוב של ברוכודילטורים עם מנגנוני פעולה שונים.

Thorax. 2012 Apr 27.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה