אלרגיה

חוקרי שפעת H5N1 מסכימים להשהות את המחקר לתקופה של חודשיים (Sciencexpress)

שני צוותי חוקרים של נגיף השפעת H5N1, שהתבקשו לאחרונה להגביל את כמות המידע שהם מפרסמים מסיבות הנוגעות לבטיחות, הסכימו להשהות את מחקריהם לתקופה של שישים ימים, במטרה לאפשר לממשלה ולאחרים זמן לפתח תוכנית להתמודד עם המידע שעלה מהמחקרים.

עשרות חוקרים בתחום דנו בהחלטתם במכתב שפורסם בכתבי העת Science ו-Nature.

בתגובה לחששות בנוגע לשחרור באופן מכוון או בלתי-מכוון של הנגיף, החוקרים מסבירים במכתבם כי מעבדות רבות ברחבי העולם עובדות עם נגיפי שפעת, תוך הקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר לבטיחות ואבטחה, למניעה של הפצת הנגיפים מהמעבדה. עם זאת, מבקרים סבורים כי אין לערוך מחקרים מסוג זה כלל.

במאמר שפורסם במהדורת 19 בינואר של כתב העת Sciencexpress מסבירים החוקרים את חשיבות עבודתם. לעבודתם חשיבות רבה, מאחר שבעקבות ממצאי המחקר, נראה כי יש לערוך שינויים בתוכניות ההתמודדות מפני הנגיף.

זיהוי המוטאציות הספציפיות והתכונות הביולוגיות בבסיס פעילות הנגיף יאפשרו לחוקרים לפתח כלים יעילים יותר כנגד הנגיף.

החוקרים ערכו דיונים רבים באשר לאופן הפצת המידע ממחקרם. הם תוהים כיצד ייקבעו מי זקוק למידע וכיצד יש לשתף אחרים במידע. להערכתם, יש לזהות את הגורמים הרלבנטיים באופן ליבראלי ולכלול את שירותי בריאות הציבור במדינות בהן נגיף H5N1 הדביק בני אדם, עופות ובעלי חיים אחרים בתקופה האחרונה.

מומחים אחרים בתחום טוענים כי כעת מבינים כי הפוטנציאל להדבקה בנגיף קיים, אך פחד לא יהיה זה שיביא לעצירת התפתחות הזיהום לפנדמיה. המרדף אחר ידע הוא שהוביל לעמידות של בני האדם וליכולת להתגבר על הפחדים הגדולים ביותר.

לדברי המומחים בתחום, בראש ובראשונה עומדת המטרה להקפיד על דרכים להבטיח כי המידע לא יגיע בנקל לידיהם של אלו העשויים להשתמש בו למטרות רעות ולמנוע מקרים של שחרור לא-מכוון של הנגיף.

החוקרים מאמינים כי חשוב לפתח תהליך בו המידע יופץ באופן נכון.

Sciencexpress. Published online January 19 and 20, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה