אלרגיה

שילוב של טריפטן ונפרוקסן יעיל בסובלים ממיגרנה המלווה גם בכאב עורי (Headache)

שילוב של טריפטן (sumatriptan , אימיטירקס) עם naproxen (נקסין, נרוסן) הניתנים מוקדם במטופלים עם התקף מיגרנה המלווה גם בכאב עורי (cutaneous allodynia ) יעיל בהפגת הכאבים, כך עולה ממחקר חדש המוצג ב-Headache .

המחברים מציינים שידוע ממחקרים קודמים שלמטופלים רבים הסובלים ממיגרנות יש גם כאבים על רקע גירוי עורי (שאינו קשור למזיקים).

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים שילוב במינון קבוע של 85/500 מ”ג של אימיטרקס/נפרוקסן (השילוב נקרא בחו”ל Treximet , של חברת GSK) , אשר ניתן תוך 30 דקות מרגע התחלת הסימפטומים כאשר רמת הכאבים הייתה עדיין נמוכה.

השתתפו 40 מטופלים שאירועי המיגרנה בעבר שלהם היו מלווים בכאב עורי.

המחקר היה פרוספקטיבי עבור הסובלים ממיגרנה ו-cutaneous allodynia . שיעור של 12.5% ו-87.5% סבלו באופן בינוני עד חמור בהתבסס על סולם של בין 1-6 של השפעת כאב הראש.

כל המטופלים טופלו בעת התקפות המיגרנה שלהם למשך 12 שבועות. 38 מתוך ה-40 השיגו שניים או יותר תגובות חיוביות במבחן 8 הסימפטומים של שאלון ה- Allodynia בעת התרחשות המיגרנות.

94 מתוך 160 מיגרנות שדווחו במחקר הוגדרו ע”י המטופלים כחופשיים מכאב לאחר שעתיים, ו-78 (המהווים 49%) נשארו חופשיים מכאב לאחר 24 שעות.

בסולם של 1 עד 7 (1 – מאוד מרוצה, 7 – מאוד לא מרוצה) המטופלים דירגו את הטיפול בממוצע של 2.6 מבחינת שביעות רצון,  ציון ממוצע של 2 עבור יעילות כללית, ו-2.5 עבור שביעות רצון מרמת תופעות הלוואי.

המחקר לא כלל טיפול חלופי והדיווח לא כלל נתונים לגבי השוואה עם טיפולים קודמים.

החוקרים סבורים שהשילוב של טריפטן עם NSAID הוא סינרגטי שכן כל תרופה פועלת במנגנון שונה.

החוקרים ממליצים על ביצוע מחקרים נוספים/חוזרים לביסוס הטיפול המשולב במיגרנה, במיוחד ב-cutaneous allodynia , מה שיאפשר הרחבה  ו/או הגדרה מחדש של השימוש בשילוב של טריפטנים ו-NSAIDS במשולב.  

Headache 2011

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה