אלרגיה

שיעורי הפסקת טיפול נמוכים בניאצין בשיחרור מושהה (Am J Cardiovasc Drugs)

מחקר חדש מתוך ה-Am J Cardiovasc Drugs מדווח ששיעור הפסקת הטיפול בניאצין בשיחרור מושהה בשל תופעת הלוואי של הסמקה היה נמוך יחסית.

ברקע למחקר מסבירים המחברים שניאצין ידוע כבעל אפקטיביות גבוהה בהעלאת ה-HDL-C. בנוסף הוא תורם להשגת שיפור של כל הפרמטרים הרלבנטים להיווצרות טרשת עורקים. עם זאת, תופעת הלוואי של ההסמקה עלולה לגרום להפסקת טיפול ולפגיעה בהיענות לטיפול זה. במחקר זה אספו החוקרים מידע ממחקרים זמינים שנמשכו לפחות 16 שבועות במטרה להעריך את השפעת ההסמקה על ההיענות לטיפול בניאצין בשיחרור מושהה. (niacin extended-release  ובקיצוק NER).

החוקרים אספו מידע מ-8 מחקרים עם NER במינונים של 1000 , 1500 ו-2000 מ”ג ליום, גם בטיפול מונותרפי, וגם בשילוב עם סימבסטטין או לובסטטין  20 מ”ג או 40 מ”ג ליום בכדי להעריך את שיעור הפסקת הטיפול על רקע תופעת ההסמקה או תופעות לוואי אחרות.

נמצא שאמנם 66.6% מהמטופלים חוו הסמקה, אך רק 5.2% מהם הפסיקו הטיפול כתוצאה מכך. מתוך כלל המטופלים שהיו תחת NER כ-14% הפסיקו הטיפול מכל סיבה, אך כאמור רק כ-5% על רקע ההסמקה. אי המשך הטיפול בגלל ההסמקה לא היה קשור למינון הניאצין, או לשילוב/אי שילוב עם סטטין.

החוקרים מסכמים שאומנם תופעת ההסמקה הייתה שכיחה עם NER אך הפסקת הטיפול אירעה רק ב-5-6% מהמטופלים. הסיבות לכך,  משערים החוקרים, היו מתן הסבר והכנה למטופלים על תופעת ההסמקה ואופן הטיפול בה. החוקרים סבורים שיישום השיטה שבה נעשה שימוש במחקר זה (הדרכת המטופלים) לפרקטיקה היום יומית עשוי לשפר את ההיענות לטיפול NER , מה שיאפשר הגברת היתרונות התראופוטיים של NER באמצעות הפחתת הסיכון הקרדיווסקולרי.

Am J Cardiovasc Drugs. 2011 Jun 1;11(3):179-87

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה