War

איבריו של לוחם דובדבן שנפטר לאחר שנפצע אנושות בעזה הושתלו בארבעה אנשים (המרכז הלאומי להשתלות)

איבריו של עלמנאו-עמנואל פלקה ז"ל, לוחם דובדבן בן 22, הושתלו בארבעה אנשים: השתלה משולבת של לב וראות בוצעה בבלינסון, השתלה כבד בבת 53 בבלינסון, השתלה משולבת של כליה ולבלב בוצעה בבת 45 באיכילוב, וכליה בבן 58 בהדסה עין כרם.

עלמנאו-עמנואל פלקה נפצע אנושות בפעילות מבצעית בעזה לפני יומיים, והועבר למרכז הרפואי סורוקה.

מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי למרות מאמצי הרופאים להצילו נקבע אצלו מוות מוחי ומשפחתו, שביקשה להציל חיים ולהמשיך את רוח הנתינה שלו החליטה לתרום את איבריו.

נועם, אחיו של עמנואל-עלמנאו, מספר עליו:
״עלינו מאתיופיה לישראל בשנת 2004 וכעבור שנה במרכז קליטה בבאר שבע עברנו לבת ים. את התיכון סיים ב״ישיבת אדרת״, במקביל להתנדבות במכבי אש, ולהיותו מדריך בתנועת בני עקיבא. המשיך למכינה ישיבתית קדם צבאית בעלי. כעבור שנה בקש להמשיך ללמוד תורה ועבר לישיבת ״עטרת מרדכי״ בצפת. תמיד צנוע מאוד ואוהב לעזור. נותן מעצמו בכל זמן וככל שיכול עוד ועוד. לפני כארבע שנים המשפחה עברה להתגורר בקרית גת.
עמנואל-עלמנאו, רצה להתגייס לקומנדו והתאכזב כשלא הצליח ״ביום סיירות״. לבסוף, התגייס לצנחנים ואז ניסה שוב, ובגיבוש הצליח להשיג את מה שרצה – להיות לוחם בדובדבן.לאחרונה ממש סיים את המסלול וקיבל הצטיינות מופת פלוגתי, יועד לקצונה, אך בשל המלחמה הכל נדחה, והוא נשאר להלחם. למשפחה היה ברור שיתרמו את איבריו, בטוחים שזה מה שהיה רוצה״.

תמונתו של עלמנאו-עמנואל באדיבות המשפחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • בחודשי המלחמה הראשונים נצפתה עלייה של כ-50% ברכישת נוגדי חרדה ושל פי 3 במשככי כאבים נרקוטיים

    בחודשי המלחמה הראשונים נצפתה עלייה של כ-50% ברכישת נוגדי חרדה ושל פי 3 במשככי כאבים נרקוטיים

    מחקר חדש ורחב היקף שבוצע בחדר המחקר מאיר-שרון שומרון במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית בחן האם חל זינוק בצריכת נוגדי דיכאון, חרדה, משככי כאבים נרקוטיים וכדורי שינה בשל מלחמת חרבות ברזל. המחקר הוצג היום בכינוס השנתי של החברה הישראלית לאיכות ברפואה שנערך בתל אביב. לפי המחקר, בחצי השנה הראשונה למלחמה נצפתה עלייה של כ-50% ברכישת נוגדי חרדה ושל פי 3 במשככי כאבים נרקוטיים בקרב כלל האוכלוסייה, ובקרב תושבי העוטף נצפתה עלייה של 200% ברכישת נוגדי חרדה ו-250% במשככי כאבים נרקוטיים

  • במסגרת תכנית הצלבת השתלות בינלאומית, בוצעו בין ישראל וקפריסין שמונה השתלות כליה

    במסגרת תכנית הצלבת השתלות בינלאומית, בוצעו בין ישראל וקפריסין שמונה השתלות כליה

    המרכז הלאומי להשתלות מדווח כי במסגרת תכנית ההצלבות הבינלאומית, בוצעו בישראל ובקפריסין שמונה השתלות: חמש בישראל ושלוש בקפריסין. המרכז הצליב את הזוגות באמצעות תוכנת מחשב ייעודית, מתוך מאגר בינלאומי בו נמצאים זוגות, שהם בני משפחה שאין ביניהם התאמה, ואשר בו רשומים גם זוגות מקפריסין. המספר הגדול של ההשתלות התאפשר בזכות שתי תורמות אלטרואיסטיות שפנו ישירות למרכז הלאומי להשתלות ובכך פתחו  "שרשרת השתלות".

  • חרבות ברזל: הר

    חרבות ברזל: הר"י תשבית את בתי החולים היום (שני) כהזדהות עם משפחות החטופים ובשל שביתה כללית במשק (ידיעה מתעדכנת)

    השביתה תתקיים במתכונת שבת, כאשר במהלך היום יבוצעו ניתוחים דחופים ואונקולוגיים; לא יכללו בה רפואה בקהילה, בתי החולים בקו העימות, רפואת חירום, חדרי מיון, מכונים אונקולוגיים ומכוני דיאליזה ,חדרי לידה ופגיות.

  • בעקבות הכוננות הגבוהה:

    בעקבות הכוננות הגבוהה: "חברים לרפואה" מעבה את מערך המתנדבים

    לדברי ברוך ליברמן, מנכ"ל עמותת "חברים לרפואה", עקב הכוננות הגבוהה בישראל, עם תרחישים שונים של פגיעה בתשתיות חיוניות או באוכלוסייה אזרחית, העמותה ערוכה לסייע לפי הצורך שעלול להתעורר: החל מהנגשת תרופות לחולים כרוניים, קשישים, נכים או אנשים עם קשיי התניידות עקב מצבם או עקב המתקפה, ועד העברת ציוד חירום רפואי לתושבים ולכוחות הביטחון בצפון הארץ, כפי שעשו בתחילת החודש עם משלוח ציוד חירום עבור תושבי היישוב מג'דל שמס שספגו פגיעה קשה

  • משפחתו של עומר תתרום את קרניותיו ורקמות נוספות, איבריו של מיכאיל הצילו שישה מטופלים

    משפחתו של עומר תתרום את קרניותיו ורקמות נוספות, איבריו של מיכאיל הצילו שישה מטופלים

    המרכז הלאומי להשתלות: איבריו של מיכאיל סמארה מכפר יאסיף (27), שנפגע בשבוע שעבר באורח אנוש מפגיעת מיירט, הושתלו בשישה מטופלים, בינהם תינוקת בת 7 חודשים, בבתי חולים במרכז. הוריו של עומר גינזבורג (19) ז"ל מקריית טבעון, לוחם בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים, בקשו לתרום קרניות ורקמות נוספות.

  • סיכויי הישרדות נמוכים יותר בחולים עם אבחנה של סוכרת בעת אבחנת אובדן שתל כליה (Clin Kidney J)

    סיכויי הישרדות נמוכים יותר בחולים עם אבחנה של סוכרת בעת אבחנת אובדן שתל כליה (Clin Kidney J)

    בחולים עם אבחנה של סוכרת בזמן אובדן שתל כליה ייתכנו סיכויי הישרדות נמוכים יותר, בהשוואה לחולים ללא סוכרת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Kidney Journal. בחולים המתחילים טיפולי דיאליזה, באלו עם סוכרת סיכון גבוה ב-40% לתמותה וסיכון גבוה ב-63% לתמותה קרדיווסקולארית, בהשוואה לאלו ללא סוכרת. בקרב מושתלי כליה, באלו עם אבחנה […]

  • מאמר של חוקרי מרכז שניידר בנושא מצבם של הילדים והנשים שחזרו משבי חמאס פורסם ב-

    מאמר של חוקרי מרכז שניידר בנושא מצבם של הילדים והנשים שחזרו משבי חמאס פורסם ב-"Acta Paediatrica"

    על פי החוקרים, הממצאים המשמעותיים שנצפו בהגעת השבים לבית החולים כללו: ירידה משמעותית במשקל, טראומה פסיכולוגית וסיבוכים של היגיינה ירודה ושל פציעות מרסיסים בעת המתקפה. כמו כן בדיקות מעבדה בדם ובצואה היו חיוביות למזהמים שונים. החוקרת ד"ר נועה זיו: "ההיבטים המטרידים ביותר שחווינו כצוות רפואי בקרב השבים הם אלו הנפשיים. יש צורך במעקב ארוך טווח כדי להבין את ההשלכות הרפואיות והפסיכולוגיות של השבי".

  • שכיחות גבוהה של גאוט בחולים לאחר השתלת לב או ריאה (Front Transplant)

    שכיחות גבוהה של גאוט בחולים לאחר השתלת לב או ריאה (Front Transplant)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Frontiers in Transplantation עולה כי גאוט נפוץ מאוד בחולים לאחר השתלת לב ו/או ריאות, כאשר אבחנה קודמת של גאוט טרם ההשתלה מנבאת התפתחות מחלה תסמינית לאחר ההשתלה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גאוט עשוי להתפתח לאחר השתלת איבר סולידי עם השלכות משמעותיות על בריאות החולים. בהעדר מידע אודות שיעורי […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה