Viral Infections

עדות לנגיף אבולה בזרע נותרת למשך שנה ויותר (Lancet Global Health)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet Global Health מדווחים חוקרים כי בגברים תתכן נוכחות רנ”א של נגיף אבולה בזרע למשך תקופה של שנה ומעלה לאחר החלמה, כך לפי נתונים מוקדמים מתכנית MHSP (Men’s Health Screening Program). השילוב של בדיקת זרע במעבדה וייעוץ התנהגותי לווה בעליה בשיעור השורדים שדיווחו על שימוש בקונדומים.

מדובר במחקר הגדול ביותר מסוגו להערכת נוכחות נגיף אבולה בגברים ששרדו את הזיהום. למרות שהבדיקה מזהה חומר גנטי של הנגיף, החוקרים מציינים כי לא ברור אם בזרע קיים נגיף חי היכול להביא להתפשטות המחלה.

חציון הזמן מהשחרור מיחידת טיפול באבולה ועד גיוס לתכנית MHSP עמד על 384 ימים (בטווח 7-697 ימים). מבין 429 גברים ששרדו אבולה, 9% עדיין נשאו עדות לרנ”א של נגיף אבולה בזרע בלפחות דגימת זרע אחת וב-6% עדיין הייתה עדות לנגיף אבולה בזרע 12 חודשים ומעלה לאחר ההחלמה מהמחלה הזיהומית. מרווח הזמן הארוך ביותר בין החלמה מאבולה ובין דגימת זרע חיובית עמד על 565 ימים.

החוקרים זיהו עדות לרנ”א של הנגיף בדגימת זרע ראשוני בכל ארבעת המשתתפים שלקחו חלק בתכנית בתוך 90 ימים מהשחרור מיחידת טיפול באבולה, ב-8 מבין 37 משתתפים שגויסו בין 181-270 ימים לאחר הטיפול, ב-10 מבין 123 משתתפים שגויסו בין 271-360 לאחר הטיפול, ב-11 מבין 133 משתתפים שגויסו בין 361-450 ימים לאחר הטיפול וב-5 מבין 72 משתתפים שגויסו לאחר 451-540 ימים מהטיפול.

בגברים מעל גיל 40 תועדה שכיחות גבוהה יותר של דגימת זרע חיובית 90 ימים ומעלה לאחר השחרור מבית החולים, בהשוואה לגברים מתחת לגיל 40.

עד כה, מדענים האמינו כי ניתן לזהות עדות לנגיף אבולה בזרע עד שלושה חודשים לאחר ההחלמה מהמחלה הזיהומית. הממצאים החדשים, הנובעים מכך שכיום הרבה יותר חולים שורדים את המחלה הזיהומית, מדגימים את חשיבות בדיקות מעבדה וייעוץ התנהגותי לשורדים להגנה על בני ובנות הזוג שלהם.

Lancet Global Health. Published online August 31, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה