Viral Infections

עדכון מטעם ה-CDC בנוגע לבדיקות לנגיף זיקה (Morb Mortal Wkly Rep.)

מאחר וקשה להבחין בין זהום בנגיף זיקה ובין זיהום בנגיפים אחרים ממשפחת Flaviviruses באמצעות בדיקת נוגדנים בלבד, ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) עדכן המלצות קודמות בנוגע למועד בדיקת נוגדנים מסוג IgM (Immunoglobulin M) וערכי סף ל-PRNT (Plaque Reduction Neutralization Test).

ההנחיות החדשות המרחיבות המלצות שפורסמו באמצע אפריל, נועדו להפחית את הסיכוי לפספוס אבחנת זיהום בנגיפי זיקה ודנגה.

בשלב זה, בדיקת PRNT משמשת לאישור אבחנת זיהום בנגיף זיקה בחולים עם חשד לזיהום ועם תוצאה שלילית בבדיקת rRT-PCR (Real Time Reverse Transcripatse Polymerase Chain Reaction). עם זאת, תגובה צולבת בין זיהום זיקה ונגיפים אחרים עשויה לפגוע בזיהוי נגיף ספציפי, בעיקר באדם שנדבק או חוסן בעבר כנגד נגיף ממשפחת Flaviviruses.

ממחקר שפורסם לאחרונה עולה כי שימוש היסטורי בסף טיטר גבוה פי 4 בבדיקת PRNT עשוי שלא להבחין בין נוגדנים כנגד זיקה ובין נוגדנים צולבים בחולים עם זיהום קודם או חיסון קודם כנגד נגיפים אחרים. מסיבה זו, ההנחיות המעודכנות ממליצות על השלמת בדיקת נוגדנים בחולים עם תוצאה שלילית בבדיקת rRT-PCR ותוצאה חיובית או לא חד-משמעית בבדיקת IgM לנגיפי זיקה או דנגה:

·         טיטר PRNT של מעל 10 משמעו עדות לזיהום בנגיף Flavivirus ספציפי כאשר PRNT לנגיפי Flaviviruses אחרים נמוך מ-10.

·         טיטר PRNT נמוך מ-10 ל-Flavivirus ספציפי משמעו כי אין עדות לזיהום בנגיף זה.

·         במידה ו-PRNT חיובי (10 ומעלה) לנגיפי Flaviviruses רבים, אזי המשמעות כי יש עדות לזיהום לאחרונה בנגיף ממשפחה זו.

בחולים בהם בדיקות סרולוגיות אינן יכולות לזהות זיהום לאחרונה בנגיף Flavivirus, קשר אפידמיולוגי למקרה מאושר מעבדתית של נגיף זיקה או דנגה, ביחד עם נתונים אודות אפידמיולוגיה של נגיפים המצויים באזור החשיפה והמאפיינים הקליניים של הזיהומים, עשויים לסייע בהחלטה על הנגיף האחראי הסביר ביותר. במקרים בהם אין תוצאות חד משמעיות בבדיקות סרולוגיות או שיש עדות לזיהום לאחרונה בנגיף זיקה או דנגה יש מקום לטיפול כנגד שני הנגיפים.

Morb Mortal Wkly Rep. Published online May 31, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה