Viral Infections

סירוב לקבלת חיסונים מעלה את הסיכון בקרב מחוסנים ולא-מחוסנים (JAMA)

במאמר שפורסם בחודש מרץ בכתב העת JAMA מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי למעלה מ-50% מהמקרים לאחרונה של חצבת בארצות הברית אירעו בילדים שהוריהם סירבו לקבלת חיסונים, ולפחות רבע מהמקרים של שעלת תוארו בחמד ההתפרצויות הגדולות ביותר במדינה תועדו גם בקרב אוכלוסיות לא-מחוסנות או עם שיעורי חיסון נמוכים.

מטרת סקירת הספרות הייתה לבחון את הקשר בין עיכוב בחיסון, סירוב לקבלת חיסונים, או פטור מקבלת חיסונים ובין האפידמיולוגיה של חצבת ושעלת, שתי מחלות הניתנות למניעה ע”י חיסונים עם התפרצויות לאחרונה בארצות הברית.

החוקרים ערכו חיפוש ב-PubMed עד 30 בנובמבר, 2015, אחר דיווחים אודות התפרצויות חצבת בארצות הברית שאירעו מאז שהוכרז של חיסול הזיהום הנגיפי בארצות הברית (לאחר 1 בינואר, 2000), ושעלת מאז שיעורי ההיארעות הנמוכים ביותר של הזיהום בארצות הברית (לאחר 1 בינואר, 1977), ואחר מחקרים להערכת הסיכון למחלה בהקשר של עיכוב או פטור מהחיסון.

החוקרים זיהו 18 מחקרי חצבת שתיארו 1,416 מקרי חצבת ו-56.8% ללא היסטוריה של חיסון לחצבת. מבין 970 מקרי חצבת עם נתונים מפורטים אודות החיסונים, 574 מקרים היו לא-מחוסנים למרות התאמה לחיסון ו-405 (70.6%) מהם קיבלו פטור לא-רפואי (למשל פטור מסיבות דתיות או פילוסופיות, בניגוד להתוויות-נגד רפואיות).

מבין 32 דיווחי התפרצות שעלת, שכללו 10,609 מקרים עליהם היו נתוני חיסון, בחמש האפידמיות הגדולות ביותר במדינה היו שיעורים משמעותיים של נבדקים לא-מחוסנים או עם שיעורי חיסון נמוכים. עם זאת, מספר התפרצויות שעלת אירעו גם באוכלוסיות עם שיעור מחוסנים גבוה, עדות להיחלשות של החסינותץ תשעה דיווחים (שתיארו 12 התפרצויות) סיפקו נתונים מפורטים אודות החיסונים אודות מקרים לא מחוסנים; ב-8 מהתפרצויות אלו , בין 59% ל-93% מהמטופלים הלא-מחוסנים לא חוסנו באופן מכוון.

שיעור משמעותי של מקרי חצבת בארה”ב בעידן שלאחר חיסול הזיהום תואר בחולים שבאופן מכוון לא חוסנו כנגד הזיהום הנגיפי. התופעה של סירוב לחיסון לוותה בסיכון מוגבר לחצבת בקרב מסרבי חיסונים ובקרב מחוסנים. למרות שהישנות שעלת יוחסה להיחלשות החסינות וגורמים אחרים, סירוב חיסון עדיין מלווה בסיכון מוגבר לשעלת בחלק מהאוכלוסיות.

JAMA. 2016;315: 1149-1158

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה