Viral Infections

הנחיות מטעם ה-CDC לטיפול ביילודים וילדים עם חשד לזיהום בנגיף זיקה (MMWR)

סוכנות ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) עדכנה את הנחיות הביניים בנוגע לטיפול ביילודים וילדים שנולדו לאימהות עם חשיפה אפשרית לנגיף זיקה במהלך ההיריון והרחיבו את ההנחיות להכללת יילודים וילדים עם זיהום חריף אפשרי בנגיף זיקה.

עדכון זה כולל המלצות חדשות בנוגע לטיפול הרוטיני ביילודים לאימהות שטיילו או התגוררו באזורי הדבקה בנגיף זיקה במהלך ההיריון, אך לא השלימו בדיקה לנגיף, כאשר ליילוד היקף ראש תקין, עם בדיקת אולטרה-סאונד תקינה לפני הלידה ולאחר הלידה (במידה ובוצעה) ובדיקה גופנית תקינה.

ביילודים ללא מיקרוצפליה או הסתיידויות תוך-גולגולתיות, לאימהות שליליות בבדיקות לנגיף זיקה, או אלו שלא נבדקו לנגיף זיקה, מומלץ טיפול שגרתי.

מאחר ואין נתונים רבים אודות השפעות זיהום מולד בנגיף זיקה, על אנשי צוות רפואי להפעיל שיקול דעת בהערכת יילודים עם הפרעות אחרות, מעבר למיקרוצפליה או הסתיידויות תוך-גולגולתיות, שנולדו לאימהות שטיילו או התגוררו באזורי זיהום פעיל בנגיף זיקה במהלך ההיריון.. במקרים אלו, על אנשי צוות רפואי לשקול בדיקות של האם לפני בדיקות היילוד.

ההמלצות המעודכנות תומכות גם בהעלאת חשד לזיהום אקוטי בנגיף זיקה בכל יילוד או ילד מתחת לגיל 18 שנים, שטייל או התגורר באזור הזיהום במהלך השבועיים האחרונים, עם לפחות שניים מהבאים: חום, פריחה, דלקת לחמית, או כאבי מפרקים.

יש לחשוד בזיהום אקוטי בנגיף זיקה בכל יילוד במהלך השבועיים הראשונים לחיים לאימהות שטיילו או התגוררו באזורי הזיהום הנגיפי במהלך השבועיים שלפני הלידה, עם לפחות שניים מהבאים: חום, פריחה, דלקת לחמית או כאבי מפרקים.

מהעדויות עולה כי מחלה על-רקע זיהום בנגיף זיקה בילדים היא לרוב קלה.

MMWR. Published online February 19, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה