Viral Infections

חיסון כנגד שלבקת חוגרת מפחית את הסיכון לנוירלגיה פוסט-הרפטית (J Infect Dis)

חיסון קודם כנגד הרפס זוסטר של מטופלים בהם הנגיף יבוא לידי ביטוי בשלב מאוחר יותר, מפחית את הסיכון לנוירלגיה פוסט-הרפטית בהשוואה לאלו שאינם מחוסנים, כך עולה מנתוני מחקר עוקבה חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of Infectious Diseases.

מדגם המחקר כלל 1,155 מבוגרים שחוסנו כנגד הרפס זוסטר כאשר היו בגילאי 60 שנים ומעלה, עם אירוע של שלבקת חוגרת לאחר 1 בינואר, 2007, וכן מספר דומה של מבוגרים לא-מחוסנים, תואמים במין וגיל, שפיתחו את הזיהום הנגיפי לאחר 1 בינואר, 2007. בנשים מחוסנות בגילאי 60-69 שנים ובגילאי 70 שנים ומעלה תועד סיכון מופחת לנוירלגיה פוסט-הרפטית, בהשוואה לנשים לא-מחוסנות. בסיכומו של דבר, 4.2% מהנשים המחוסנות פיתחו את הסיבוך הנ”ל, זאת בהשוואה ל-10.4% מהנשים הלא-מחוסנות.

החוקרים לא זיהו ירידה דומה בסיכון בגברים בכל קבוצות הגיל. בקבוצת הגברים המחוסנים שפיתחו שלבקת חוגרת, 6.0% פיתחו נוירלגיה פוסט-הרפטית, בהשוואה ל-5.8% מהגברים הלא-מחוסנים. ההבדל הבולט בין המינים עשוי לנבוע מטעות אקראית, תופעה ביולוגית לא-מוכרת, או הבדלים בניצול שירותי בריאות בין המינים.

לצורך המחקר, מתמחים ברפואה סקרו את הרשומות הממוחשבות של חברי תכנית הבריאות Kaiser Permanente Southern California שענו על הקריטריונים למחקר, במטרה לקבוע נוכחות כאב על-רקע הרפט זוסטר לאחר חודש, חודשיים, שלושה חודשים וחצי שנה מהאבחנה של הרפס זוסטר. הם השוו את היארעות נוירלגיה פוסט-הרפטית בין מחוסנים ולא-מחוסנים.

החיסון היה יעיל במניעת אירועים ממושכים של נוירלגיה פוסט-הרפטית. באופן ספציפי, הסיכון היחסי לכאב על-רקע הרפס זוסטר בנשים ירד עם עליה במשך נוירלגיה פוסט-הרפטית (0.5, 0.4, 0.4 ו-0.2 להערכת כאב לאחר חודש, חודשיים, שלושה חודשים וחצי שנה, בהתאמה).

לממצאים אלו חשיבות קלינית רבה מאחר והמטופלים עשויים לשקול קבלת החיסון במידה והדבר עשוי למנוע אירועים ממושכים יותר של נוירלגיה פוסט-הרפטית.

J Infect Dis. Published online June 1, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה