Viral Infections

טכנולוגיה חדשה עשויה לספק נתונים על ההיסטוריה הנגיפית במהלך החיים עם טיפת דם (Science)

עם פחות מטיפת דם, טכנולוגיה חדשה עשויה לסייע בזיהוי הנגיפים אליהם נחשפו נבדקים במהלך חייהם, כך מדווחים חוקרים מבית הספר לרפואה בהרווארד, במאמר חדש שפורסם במהלך חודש יוני בכתב העת Science.

הייחודיות של הטכנולוגיה החדשה נובעת מהיקף הנתונים: בשלב זה, על רופאים לנחש לאילו נגיפים נחשף המטופל ולערוך בדיקות פרטניות לכל נגיף. עם הטכנולוגיה הנ”ל, VirScan, ניתן לבחון כמעט את כל הנגיפים, גם הנדירים שבהם, במסגרת בדיקה יחידה.

החוקרים מצאו כי מרבית המשתתפים נחשפו לכעשרה נגיפים, אך לפחות שני מתנדבים נחשפו ל-84 נגיפים. הם מאמינים כי לתוצאות הבדיקות הללו עשויות להיות השלכות חשובות, במיוחד במטופלים בסיכון לסיבוכים, כולל אלו עם דיכוי של מערכת החיסון; לדוגמא, מושתלי איברים או חולים במחלות ממאירות.

יתרה מזאת, החוקרים יכולים להשלים מחקרים באוכלוסיות גדולות יותר במטרה למצוא עדויות לפרופיל הנוגדנים לנגיפים שלא זוהו עד כה, ולעבוד אחורה במטרה לקבוע אם נגיפים אלו עלולים לגרום לבעיות רפואיות.

הכרת הנגיפים אליהם נחשפו המטופלים במהלך החיים עשויה לסייע בהבנת הקשר עם התפתחות מחלה בשלב מאוחר יותר במהלך החיים. אחת הדוגמאות שהם מציינים היא נגיף EBV (Epstein—Barr Virus), אחד הנגיפים הנפוצים שזוהו במחקר, והסיכון להתפתחות ממאירויות מסוימות. בהמשך ניתן יהיה לזהות קשרים נוספים דומים.

החוקרים מציעים עוד כי ניתן יהיה לאמץ את הטכנולוגיה להערכת תגובת נוגדנים לחיידקים, פטריות או פרזיטים.

                    

מאחר ולמעלה מ-600 משתתפים במחקר הגיעו מתאילנד, פרו, דרום אפריקה וארצות הברית, החוקרים זיהו למעלה מ-106 מיליון אינטראקציות בין חלבונים ונוגדנים.

Science. Published online June 5, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה