Viral Infections

עליה במספר מקרי זיהום בנגיף אבולה (מתוך ארגון הבריאות העולמי)

מארגון הבריאות העולמי דווח על עליה במספר המקרים החדשים של זיהום בנגיף אבולה בכל שלוש המדינות במערב אפריקה שנפגעו מההתפרצות הנוכחית בצורה המשמעותית ביותר. עליה זו מהווה את סוף הירידה שחלה בשבועות האחרונים בשיעורי הזיהום הקטלני.

החשש הוא כי צוותי סיוע, בעיקר בגינאה, והעדר שמירה על כללי הבטיחות באזור ממשיכים לפגוע במאמצים לעצור את התפשטות הנגיף.

קבורה לא-בטוחה בתחיל ינואר בגבול בין גינאה וחוף השנהב הובילה עד כה ל-11 מקרי התפרצות מאושרים. אבלים נדבקו בעבר במחלה עקב מגע עם גופות מדבקות של קרוביהם, לעיתים בעקבות הנחת ידיים עליהם לפרידה.

מארגון הבריאות העולמי נמסר כי שבוע קודם לכן תועדו 99 מקרים מאושרים בשבוע שהסתיים ב-25 בינואר, השיעור הנמוך ביותר מאז יוני 2014, בעקבותיו צצה תקווה כי חל שינוי במגמה. עם זאת, הנתונים החדשים מעידים על העליה המתועדת הראשונה במקרים חדשים בכל שלוש המדינות בשנה זו.

בסיירה לאון, האזור שנפגע בצורה הקשה ביותר בהתפרצות הנוכחית, תוארו 80 מבין 124 המקרים החדשים של המחלה, בגינאה תועדו 39 מקרים חדשים בעוד שבליבריה תועדו רק חמישה מקרים. בכמעט שליש מהמקרים החדשים בגינאה תועדה לפחות פגיעה אחת בנהלי הבטיחות או צורה אחרת של סירוב שיתוף פעולה עם אנשי צוות רפואי בשבוע שקדם להדבקה.

מארגון הבריאות העולמי מוסרים עוד כי חשוב להגביר את המאמצים לעצור את ההתפשטות של הזיהום לפני העונה הגשומה בחודשי אפריל-מאי, כאשר שטפונות עלולים להוביל לחסימת כבישים ולהקשות על מעבר אנשי צוות רפואי.

מתוך ארגון הבריאות העולמי

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה