Viral Infections

האחות מטקסס שנדבקה באבולה מקבלת טיפול של עירוי דם מהרופא שחלה באבולה והתאושש (מדסקייפ)

נינה פאם, האחות בת ה-26 מטקסס שחלתה באבולה ב-10/10/14 ,  לאחר שטיפלה בחולה שאובחן לראשונה בארה”ב עם אבולה ואשר נפטר ממחלתו, מקבלת כעת עירוי פלסמה מרופא אמריקאי שנדבק אף הוא מאבולה בליבריה אך התאושש.  

הרציונל במתן העירוי הוא שהנוגדנים לאבולה שהתפתחו אצל המטופל שניצל עשויים לסייע גם למטופלים אחרים. המטופל שממנו התקבלה תרומת הפלסמה הוא ד”ר ברנטלי, שבעצמו קיבל עירוי דם מלא מניצול אחר של אבולה, ולפני שנתן את תרומת הדם שלו לנינה פאם, כבר תרם מהפלסמה שלו לשני מטופלים אחרים שנדבקו בוירוס. (הרופא ניק סקרה שהתאושש בינתיים ושוחרר, והצלם של רשת NBC , אשוקה מוקפו אשר עדיין מאושפז בנברסקה ומצבו משתפר). 

ע”פ הדיווח ד”ר ברנטלי ביקש לתרום דם גם לחולה שנפטר בינתיים, תומס אריק דנקן, אך לא הייתה התאמה בין סוגי הדם שאיפשרה תרומה זו.

מתן תרומת פלסמה מניצול אבולה נחשב עדיין כטיפול נסיוני אך מבטיח ע”י ה-WHO . במסגרת פירסום הערכה עדכנית של התפרצות האבולה באפריקה, הסוכנות ציינה שיש עדיין שאלות רבות שיש לבדוק באשר לבטיחות וליעילות של תרומת הפלסמה. יש לציין אגב שטיפול כזה נבחן גם בהתפרצות הקודמת של האבולה בשנת 1995 בקונגו ב-8 חולים, מהם 7 התאוששו, אך ה-WHO עדיין מדגיש כי לא ניתן עדיין להסיק מסקנות מוחלטות על יעילות הטיפול בהעדר קבוצת ביקורת…

גם בהתפרצות הנוכחית כבר קיבלו מס’ חולי אבולה עירוי דם מלא ופלסמה מניצולים אך המספרים עדיין קטנים מידי בכדי לתמוך ביעילות הטיפול, מציינים ב-WHO . הם מדגישים כי גם ד”ר ברנטלי , ד”ר סקרה ומוקפו קיבלו טיפולים ניסיוניים נוספים ולכן קשה לדעת למה ניתן לייחס את הצלחתם להתאושש. יחד עם זאת, ה-WHO מצהיר שהוא מעודד מהעניין הגובר בטיפול באמצעות פלסמה המתקבלת משורדי אבולה.

בית החולים בטקסס שבו מאושפזת נינה פאם פרסם את הודעתה לתקשורת בה היא אומרת שהיא חשה בטוב ומודה לכל המאחלים לה בריאות ולצוות המטפל. כפי שצויין כבר לא ברור עדיין מה היה הגורם לכך שפאם נדבקה בוירוס על אף נקיטת אמצעי הזהירות.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה