Viral Infections

מומחים למחלות זיהומיות ממליצים על שימוש בטיפול אנטיויראלי משולב במקרים של שפעות חמורות (LANCET)

שפעת

ע”פ מאמר המתפרסם ב-Lancet Infectious Diseases נראה שיש הגיון במתן טיפולים אנטיויראליים משולבים כנגד שפעת חמורה. לדברי החוקרים, כבר הוכח במהלך 2009 , ששימוש בתרופות ממשפחת חוסמי ה-neuraminidase היה אפקטיבי וחיוני בהפחתת תחלואה ותמותה.  עם זאת, מסבירים החוקרים, לתרופות הקיימות כיום יש מגבלות, לרבות פונטיות מוגבלת, והופעה של עמידות אנטיויראלית.

טיפולים משולבים, מסבירים המחברים, בעיקר של תרופות עם מנגנוני פעולה שונים עשויים להגדיל את הפוטנציאל האנטיויראלי ואת האפקטיביות הקלינית, ואף להפחית את התפתחות העמידות לטיפול.

החוקרים מציינים שמכיוון שאין עדיין עדויות מדעיות ליעילות של טיפולים משולבים בשפעות חמורות, הם בצעו סיכום של המידע שפורסם בהתייחס לטיפולים משולבים נגד שפעת , וכן שילובים אימונומודולטוריים שקיבלו ביטוי פרה-קליני או נמצאים במחקר קליני.

שילובים שונים של חוסמי neuraminidase הראו ע”פ הסקירה תוספת של אפקט אנטיויראלי, אך התוצאות העלו חשש לגבי תופעות לוואי של קומבינציות שכללו את zanamivir ו-oseltamivir שדרשו הערכה פרה-קלינית נוספת לפני שימוש קליני.

החוקרים מציינים שלמרות שמרבית וירוסי השפעת הם בעלי עמידות ל-adamantanes , טיפול דואלי של adamantanes וחוסמי neuraminidase עשוי להוות טיפול ראשוני הגיוני במטופלים עם זיהום רציני הנלווה לשפעת שרגישה לשתי קבוצות התרופות.

החוקרים מדווחים כי כעת מתקיים מחקר המשווה בין שילוב של 3 תרופות אנטיויראליות מקבוצות שונות לטיפול באוסלטאמיביר בלבד.

טיפולים אפשריים נוספים כוללים שילוב של favipiravir עם נוגדנים ניטרלים, nitazoxanide , מתן בשאיפה של  DAS181 ,  טיפול ב- arbidol , ו-VX-787 ו-AVI-7100 .

המחברים מסכמים כי לאור חשיבות הנושא והחשש להתפתחות עמידות אנטיויראלית יש מקום להאיץ את המחקר בתחום.

Lancet Infect Dis 2014.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה