Viral Infections

עדכוני אבולה: נפטר האמריקאי הראשון שאובחן בארה”ב, החמרה של נוהלי כניסה לארה”ב, מאמצים למניעת התפשטות האבולה בספרד (הארץ)

בשל החשש מאבולה הוחמרו בארה”ב נהלי הכניסה למדינה. על פני ההנחיות החדשות יבוצעו סריקות לאיתור אבולה בנמלי התעופה קנדי, ניוארק, וושינגטון, שיקגו ואטלנטה, שאליהם מגיעים 94% מהתיירים הנכנסים לארה”ב משלוש המדינות הנגועות ליבריה, סיירה לאון וגינאה. הנוסעים שיגיעו ממדינות אלה (כ-150 ביום) יתבקשו למלא שאלון מפורט באשר לתסמינים, וכן ימדד חום גופם. יש לציין שסריקה כזו לא בהכרח (רוב הסיכויים למעשה שלא) הייתה מצליחה לזהות את האמריקאי הראשון שהגיע לארה”ב עם האבולה, שכן התסמינים שלו החלו להופיע לאחר שהגיע לארה”ב.

חולה זה , תומאס אריק דאנקן, האמריקאי הראשון שאובחן עם אבולה בטקסס ארה”ב , נפטר אמש (יום ד’) ממחלתו בבית החולים בטקסס.

ע”פ ה-WHO נפטרו בשל האבולה עד כה 3,865 בני אדם, מרביתם במדינות מערב אפריקה. בדיווח נוסף שמקורו בניו-יורק טיימס נמסר כי המחסור באפשרויות הטיפול במערב אפריקה הוביל את ארגון הבריאות הלאומי לבחון טיפול המבוסס על דמם של אנשים שחלו באבולה והבריאו. עד כה יש מס’ דיווחים ספורים על הצלחת הטיפול.

לדיווח ב”הארץ”

במקביל, נעשים מאמצים בספרד למנוע התפשטות האבולה בעקבות המקרה של האחות שנדבקה כשטיפלה בכומר שחלה באבולה בסיירה לאון, והוטס לקבלת טיפול בספרד, שם מת מהמחלה.. בעלה של  האחות החולה ושני בני אדם נוספים הוכנסו להסגר, וכ50 בני אדם החשודים כי היו אתה במגע נמצאים כעת במעקב.

לכתבה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה