Viral Infections

אחד מכל שלושה ילדים בריאים מפתח סיבוכים של שפעת (Pediatrics)

שפעת

מתוצאות מחקר חדש עולה כי אחד מכל שלושה ילדים הפונים לקבלת טיפול בחדר מיון בשל מחלה דמוית-שפעת בשיא עונת השפעת מצוי בסיכון גבוה לסיבוכים חמורים, דוגמת דלקת ריאות. הסיכון גבוה עוד יותר בילדים עם מחלות נוירולוגיות או נוירו-מוסקולאריות. הממצאים תומכים במתן טיפול אנטי-ויראלי לעיתים קרובות יותר בילדים בסיכון ובילדים בריאים.

לדברי החוקרים, כאשר ילדים פונים לחדרי מיון בשיא עונת השפעת, האבחנה והטיפול עשויים להיות מורכבים. חלק גדול מהילדים מתלונן על כאבי גרון, חום ושיעול, אך בדיקות לאישור זיהום נגיפי אורכות זמן. הם ביקשו לקבוע את שיעור הסיבוכים החמורים בילדים שפנו לחדרי מיון עם מחלה דמוית-שפעת בחומרה בינונית עד קשה.

בתקופה שבין 2008 ועד 2010, כ-125,000 ילדים מתחת לגיל 19 שנים טופלו במהלך שיא עונת הזיהומים הנשימתיים הנגיפיים. מבין אלו, 241 משתתפים נכללו במחקר. חציון גיל המשתתפים עמד על 27.4 חודשים, 147 מהם היו בנים.

במהלך תקופת המחקר, 85 מהילדים סבלו מסיבוכים חמורים (35.3%), כאשר 63 אובחנו עם דלקת ריאות, 12 סבלו מכשל נשימתי ו-14 פיתחו פרכוסים. חולה אחד, תינוק בן ארבעה שבועות שהיה בריא בד”כ, הלך לעולמו.

מהנתונים הנוכחיים עולה כי מבין הילדים הפונים לחדרי מיון בתמונה דמוית-שפעת בחומרה בינונית עד קשה, אחד מכל שלושה ילדים צפוי לפתח סיבוך חמור, כאשר הנפוץ ביותר הוא דלקת ריאות. החוקרים מציינים כי בילדים עם הפרעות נוירולוגיות או נוירו-מוסקולאריות תועד סיכון גבוה יותר משמעותית לסיבוכים; עם זאת, בילדים עם מצבים אחרים בסיכון גבוה לא זוהה סיכון מוגבר.

החוקרים טוענים כי ממצאי המחקר תומכים בשימוש בטיפול אנטי-ויראלי, המפחית את הסיכון לסיבוכים חמורים בילדים עם שפעת, בהם התועלת לילדים עולה על הסיכון.

עד 40% מהילדים שפיתחו סיבוכים חמורים לא סבלו ממחלות רקע, עדות לכך שעל רופאים להעריך באופן פרטני את הסיכון של החולה לפתח סיבוכים חמורים, ללא תלות בתוצאות הבדיקות לנגיפים.

Pediatrics. Published online August 4, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה