Viral Infections

המלצות חדשות מטעם ה-CDC למתן VZIg (מתוך Morb Mortal Wkly Rep)

מרכז ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) עדכן את ההמלצות למתן VZIg (Varicella Zoster Immune Globulin) להפחתת חומרת זיהומי VZV (Varicella Zoster Virus), הגורמים לאבעבועות רוח בילדים ושלבקת חוגרת במבוגרים.

ההמלצות מרחיבות את חלון הזמן לטיפול מניעתי לאחר חשיפה באלו בסיכון גבוה לזיהום חמור. האישור המקורי של VZIg ע”י מנהל התרופות והמזון האמריקאי כתרופה חדשה וניסיונית המליץ  על מתן התרופה בתוך ארבעה ימים, אך מחקרים שפורסמו לאחר מכן מצאו כי הטיפול יעיל עד 10 ימים לאחר חשיפה, על-פי העדכון הנוכחי.

לאחר סקירה של הנתונים, ועדה של ה-CDC המליצה על תמיכה בהרחבת ההתוויות לטיפול. הנחיות ה-CDC דומות כעת להמלצות מטעם ה-American Academy of Pediatrics ומנהל התרופות והמזון האמריקאי.

VZIg הינו תכשיר נוגדן, המיוצר מפלזמה של תורמים בריאים עם רמות גבוהות של נוגדנים כנגד VZV. זהו תכשיר VZIg היחיד המאושר ע”י מנהל התרופות והמזון האמריקאי בארצות הברית. ה-CDC קורא כעת למתן VZIg מוקדם ככל הניתן לאחר חשיפה ל-VZV ובתוך עשרה ימים.

ה-CDC ממליץ על VZIg בחולים ללא עדות לחסינות ל-VZV, המצויים בסיכון גבוה לזיהום חמור וסיבוכים, שנחשפו ל-VZV או הרפס זוסטר, עם התווית-נגד למתן חיסון כנגד VZV. החיסון ניתן בשתי זריקות, או יותר, בהתאם למשקל החולה.

לפני מתן התרופה, על הצוותים הרפואיים לקחת בחשבון שלושה גורמים: עדות להעדר חסינות ל-VZV, את הסיכון לזיהום ואת הסיכון לסיבוכים של VZV.

בנוסף להרחבת חלון הטיפול, ההנחיות החדשות קוראות לעדכון ההמלצות למתן טיפול ב-VZIg לפגים שנחשפו לנגיף בכל עת במהלך אשפוזם בשל פגות. הנחיות קודמות המליצו על מתן VZIg רק לחשיפה בינקות.

מאחר ומערכת החיסון של פגים עשויה להיות פגיעה, אוכלוסיה זו נחשבת כבעלת סיכון גבוה לזיהום VZV חמור.

כמו כן, המומחים ממליצים על מתן VZIg לאוכלוסיות הבאות:

·         חולים מדוכאי חיסון ללא עדות לחסינות;

·         יילודים לאימהות עם תסמיני VZV בין 5 ימים לפני הלידה ועד יומיים לאחר הלידה.

·         פגים מאושפזים שנולדו לאחר 28 שבועות היריון, או יותר, לאימהות ללא עדות לחסינות לנגיף VZV.

·         פגים מאושפזים שנולדו לאחר פחות מ-28 שבועות היריון, א שמשקל גופם היה נמוך מ-1,000 גרם בלידה, ללא תלות בעדות לחסינות אימהית לנגיף VZV.

·         נשים הרות ללא עדות לחסינות.

Morb Mortal Wkly Rep. Published online July 19, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה