Viral Infections

בדיקות מעבדה אינן מזהות זני H7N9 עמידים לטיפול תרופתי (mBio)

אפיון בידודי נגיף A/Shanghai/1/2013 מהמקרה המאושר הראשון בבני אדם של זיהום A/H7N9 כלל תערובת של זנים רגישים ועמידים לטיפול תרופתי, למרות רושם לרגישות למעכבי NA (Neuraminidase) בבדיקות קליניות סטנדרטיות. החוקרים מהונג-קונג דיווחו על ממצאי המחקר בכתב העת mBio.

בעבר, נמצא כי נגיפי H7N9 החדשים עמידים לחסמי תעלות יונים M2, ולכן מעכבי NA דוגמת Oseltamivir ו-Zanamivir הן כיום התרופות המובילות לטיפול בזיהומי H7N9.

במהלך שלושת החודשים הראשונים לאחר הדיווחים הראשונים אודות הזיהום הנגיפי באפריל 2013, תועדו למעלה מ-130 מקרים. מרבית החולים פיתחו במהירות דלקת ריאות ו-ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome) ו-25% מהם הלכו לעולמם. צברי זיהום בנגיף H7N9 תועדו ואין אפשרות לשלול הדבקה מאדם לאדם בחלק מהמקרים הללו.

כאשר החוקרים ערכו ריצוף שבטי להערכת בידודי A/Shanghai/1/2013, הם מצאו כי הם מכילים תערובת של R ו-K בשייר NA. עם זאת, הבידוד הנגיפי, עם תערובת R/K בשייר 292, היה רגיש ל-Zanamivir ו-Oseltamivir Carboxyalte במבחנים סטנדרטיים להערכת עיכוב NA.

כאשר החוקרים בחנו את הרגישות באמצעות Plaque Purified A/Shanghai/1/2013 עם K292 דומיננטי, הרגישות ל-Zanamivir ירדה בלמעלה מפי 30 והרגישות ל-Oseltamivir ירדה בלמעלה מפי עשר, בהשוואה למקביל הנפוץ עם R292 דומיננטי.

כאשר החוקרים בחנו את הנגיף Plaque Purified A/Shanghai/1/2013-NAK292 בתאי Madin Dabry, בנוכחות ריכוז עולה של Oseltamivir Carboxylate, טיטר הנגיפים לא פחת. בניגוד לכך, השכפול הנגיפי היה מעוכב לחלוטין בריכוז Oseltamivir של 250µM ושכפול A/Shanghai/2/2013 עוכב לחלוטין בריכוז של 31.25µM.

מומחים טוענים כי זנים עמידים של H7N9 יכולים להשתכפל בחולים המטופלים ב-Oseltamivir ו-Zanamivir ולעודד את התפשטותם.

mBio. Published online July 16, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה