Viral Infections

מרבית החולים שנדבקו בנגיף H7N9 פיתחו מחלה חמורה (N Engl J Med)

מרבית החולים שפיתחו זיהום בנגיף H7N9 פיתחו מחלה חמורה, כך עולה מתוצאות סקירה חדשה של הנתונים שנאספו אודות 82 מקרים של הזיהום הנגיפי בסין עד 17 באפריל, 2017. החוקרים לא זיהו הדבקה מאדם לאדם בין מגעים קרובים , אך לא הצליחו לשלול אפשרות זאת בשתי משפחות.

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים החוקרים כי הגדרת מקרה מאושר של זיהום בנגיף H7N9 נקבעה עם תוצאה חיובית בבדיקת RT-PCR (Reverse Transcriptase Polymerase Chain Reaction), בידוד הנגיף, או תוצאות בדיקה סרולוגית. מגעים קרובים היו במעקב למשך שבעה ימים. החוקרים אספו דגימות מהלוע של מגעים עם תסמינים וערכו בדיקות לנגיף H7N9 באמצעות RT-PCR.

מבין 82 המקרים המאושרים, חציון גיל הנבדקים היה 63 שנים: 38 מקרים אירעו בחולים בגילאי 65 ומעלה (46%) ושני מקרים אובחנו בילדים מתחת לגיל חמש שנים (2%). שני הילדים הציגו תסמינים קלים של מחלה בדרכי הנשימה העליונות. כמו כן, זוהו שני מקרים חשודים.

מבין המקרים המאושרים, 73% היו גברים ו-84% היו תושבים באזור עירוני. מבין 71 החולים עם נתונים זמינים, 54 סבלו ממחלות רקע (76%). דיווחים על מקרים התקבלו בשישה אזורים ברחבי סין.

81 חולים עם מחלה מאושרת (99%) אושפזו עם תמותה של 17 חולים עם זיהום מאושר (21%) ותמותה של אחד החולים עם חשד לזיהום הנגיפי עקב תסמונת ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome) או כשל רב-מערכתי. עד לתום המעקב, 60 חולים עם זיהום מאושר וחולה אחד עם חשד לזיהום נותרו במצב קריטי; 4 חולים שוחררו מבית החולים וילד אחד מעולם לא אושפז.

חשיפה לבעלי חיים תועדה ב-77 מקרים מאושרים. מבין חולים אלו, 59 חולים (77%) נחשפו לאחרונה לבעלי חיים: 45 נחשפו לעופות (76%), 12 נחשפו לברווזים (20%) וארבעה נחשפו לחזירים (7%). החולים עבדו או ביקרו בשווקי עופות חיים. חולים אלו דיווחו גם על חשיפה ליונים, חיות פרא, חיות מחמד, אווזים, שליו, חתולים וכלבים. היסטוריה של חשיפה לבעלי חיים לא הייתה ברורה ביתר חמשת החולים, בהם עדיין נערך בירור בימים אלו.

החוקרים מעריכים כי חציון זמן הדגירה היה 6 ימים ב-23 חולים עם נתונים זמינים.

מבין 1,689 המגעים הקרובים, 1,251 השלימו את המעקב בן השבוע. מעטים פיתחו תסמינים נשימתיים (19 נבדקים, 1.5%) , אך כולם נמצאו שליליים לנגיף H7N9.

בשני צברים משפחתיים לא הצליחו החוקרים לשלול הדבקה מאדם לאדם. באחד, אח ואביו היו במגע הדוק עם מקרה אינדקס. האב והא טיפלו בחולה ואכלו עימו ארוחות. החולה בא במגע עם עופות חיים, אך האב והאח לא באו במגע דומה. במשפחה השנייה, אב עם מחלה חשודה וביתו באו במגע הדוק ולא-מוגן. מאוחר יותר הבת נמצאה חיובית לנגיף H7N9. האב בא במגע עם עופות חיים, אך הבת לא הייתה במגע עם עופות או חזירים.

N Engl J Med. Published online April 24, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה