Viral Infections

המשמעות הציבורית של זיהום בנגיף H7N9 בבני אדם (NEJM)

שפעת

נגיף שפעת חדש, Influenza A (H7N9) שזוהה בסין, הוא אלים יותר מזנים קודמים של נגיפי Influenza A H7, כך עולה מניתוח נתונים קליניים, אפידמיולוגיים ווירולוגיים משלושה חולים שהלכו לעולמם בחודש מרץ לאחר שנדבקו בזיהום בנגיף H7N9.

נכון להיום, ארגון הבריאות העולמי אישר 43 מקרי הדבקה ב-H7N9 בבני אדם, עם 11 מקרי תמותה. ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) קיבל דגימה של נגיף H7N9 מסין והפעיל את מרכז EOC (Emergency Operation Center) ברמה 2 (ישנן שלוש רמות, כאשר 1 היא הגבוהה ביותר) לתמיכה בטיפול במקרים של זיהום בנגיף H7N9.

החוקרים התבססו על בדיקות RT-PCR, תרבית נגיפים וניתוח רצפים להערכת הדגימות הנשימתיות של החולים לשפעת ונגיפים נשימתיים אחרים.

זיהום בעופות בנגיף Influenza A Subtype H7 הוא נפוץ, אך זן זה לא זוהה בבני אדם באסיה עד כה. בעבר, מרבית הזיהומים בבני אדם עם נגיפי שפעת עופות פתוגניים מאוד (Influenza A H7) הובילו למחלה קלה. הדבקה בנגיפי H7 ליונקים היא נדירה וזיהום בבני אדם בזני N9 מעולם לא תועד במקום אחר.

חום ושיעול היו התסמינים הנפוצים ביותר בשלושה חולים, כולם אובחנו עם תסמונת ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome) ומצבם הידרדר במהירות לאחר הופעת התסמינים.

בחולה אחד לא הייתה חשיפה ידועה לעופות בשבועיים שקדמו למחלתו, חולה אחד עבד בשוק עם עופות חיים אך לא היה במגע עימן (הוא היה קצב של חזירים) והחולה השלישי ביקר בשוק עופות שבוע טרם מחלתו.

מנתונים אודות הרצף הגנטי עלה כי נגיף H7N9 עשוי להיקשר בקלות רבה יותר לקולטנים בבני אדם, בהשוואה לקולטנים בעופות וכי תתכן גם הדבקה באוויר. כיום, אין חיסון זמין לנגיפים חדשים אלו, ולא ידוע אם המועמדים האפשריים יהיו יעילים.

בדיקות אבחנתיות לסידורים מחדש של נגיפי H7N9 החדשים פותחו על-בסיס הנתונים הללו. ניתן למצוא את הרצפים הספציפיים באתר האינטרנט של ארגון הבריאות העולמי.

N Engl j Med

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה